En sån morgon.

Godmorgon kära läsare,
eller jag ska kanske rent av säga god middag med tanke på vad klockan hunnit bli.

I dag blev det åter igen sovmorgon. Dock inte pga att jag var trött utan för att jag vaknade med världens huvudvärk. Där får man för att man för en gångs skull har sovit som en stock hela natten igenom, utan att vakna en enda gång. Jag har också sluppit alla dessa mardrömmar som jag roar mig med varje natt. Denna natt har jag helt enkelt bara sovit och förmodligen har jag sovit för hårt. Mitt huvud klarade inte av en avslappnad natt. Inte verkar elendet vilja ge med sig heller. Trots ett par Alvedon och Ipren så sitter den där den sitter. Jag har förstås inte hunnit med 8 koppar kaffe ännu men idag tror jag knappt att kaffe kan hjälpa. Jag har något som står i kroppen men som inte vill bryta ut. Förkylning eller något. Hellre att det kommer med all kraft och är borta efter några dagar än som nu, småretas bara. Jag vill må bra!

Jag har så mycket jag måste göra. Jag ska fixa diplom till veckans kurser som har sin sista "riktiga" kursdag innan vår gemensamma avslutning. Jag skulle varit hos tandläkaren men det besöket fick jag avboka. I kväll har jag min "dubbelkväll", dvs två kurser på raken i Malmö. Det ska jag fixa. måste jag bara göra. Jag har slappat fram till kl 10 men nu måste det bli lite fart på mig, pust.

Enkäten till höger där jag ställer frågan om vilken färg som är mest omtyckt bland schapparna, är nu avslutad. Här är resultatet...

  • Svart/Vit  2 (16%)
  • Blå (mörk grå)/Svart  2 (16%)
  • Svart  2 (16%)
  • Brun  4 (33%)
  • Brun/Skimmel  4 (33%)
  • Brun/Vit  2 (16%)
  • Grå (silver)/svart  1 (8%)
Detta resultat innebär att min India är mest populär liksom helbrun:

 Jag tycker det är lite kul med dem här undersökningarna men det är lite tråkigt att det är så dålig respons ;-) Denna gången vill jag veta om du som läser har hund och i så fall vilken rasgrupp/blandras din hund tillhör. Snälla, du kan väl kryssa i?

Är du osäker på vilken rasgrupp din hund tillhör hittar du en bra vägledning här. http://www.skk.se/kopahund/att-kopa-hund/att-valja-hundras/rasgrupper/
 
 Roligare än så här blir inte dagens inlägg. Jag orkar inte tänka mer och då kommer det inte upp fler ord i hjärnan. Tror faktiskt jag intar sofflocket igen med nya tabletter i kroppen. 

På återhörande, Kramiz
 
 
 
 

Kommentarer

Julia sa…
Denna frågan kan jag! ;) Men förra var svår att svara på.. Falla är självklart finast i världen med sin färg! Men Amon är den hund jag fick mig intresserad av rasen. Jag vill ha en brun valp efter India, men skulle lika gärna kunna kidnappa med mig Kiwi hem ett tag. Tycker han är helt underbar! Sen har jag sett foto på dom som är nästan helt och hållet silverfärgade och undrat var man "får tag på en sån". Det slutar nog helt enkelt med att jag kommer ha ägt åtminstone en schappe i varje färg haha! :D
Pia sa…
Eftersom jag enbart läser via mobilen så har jag totalt missat att du brukar ha frågor men NU har jag svarat :)

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.