Hundväder?

Godmorgon!

Vilket väder vi dras med idag då. Regnet vräker ner och vinden river hårt i hustaket. Dock inte tillräckligt mycket för att höja mysfaktorn. Men tillräckligt för att man ska frysa öronen av sig om man befinner sig utomhus, vilket man måste göra ett par gånger om dagen om man är hundägare. Funderar lite på det där uttrycket "Hundväder". Vad menar man egentligen med det? Man säger att alltid att det är ett jäkla hundväder när det är regn och rusk. Är det för att man tror att hundar gillar just sådant väder eller är det för att dem inte gillar det? Om dem inte gillar det är det ett märkligt uttryck tycker jag.Så idag har vi just ett sådant där Hundväder. Det är så blött, mörkt och ruggigt att jag valde att krypa ner i sängen igen efter att jag lämnat av sonen till skolbussen. Tog en kort promenad med hundarna för att sen stoppa tårna under täcket. Jag sov inte utan jag valde att läsa min urbra bok - Farlig Åtrå.

https://itunes.apple.com/se/book/farlig-atra/id537614092?mt=11

Beskrivning

Vissa män är farliga. Det svåra är att veta vilka.

Linda Dahlin är tjugonio år gammal och på toppen av sin karriär. Hon har allt i livet – och ett tung bagage att släpa på. Att träffa en ny man har varit uteslutet efter det enda förhållande hon någonsin haft, men av ett ödets nyck lär hon känna två män. 


Båda vill ha henne. Den ena till vilket pris som helst.


Lindas liv förändras totalt och hon kastas in i ett kaos hon aldrig kan komma oförändrad från. Hon tvingas inse att vissa män inte bara är farliga. De är monster.

Detta är en mycket bra och fängslande bok. Jag läser den på min Ipad via Ibooks. En bok som det är väldigt svårt att slita sig ifrån och som man läser så fort man får en chans. Denna morgon tog det hela 1 1/2 timme innan jag kunde slita mig och steg upp för att äta frukost.

Som sagt, idag är en lugn dag. I går hade vi också en lugn dag med en del aktivitet på kvällen. Båda döttrar med pojkvänner kom hem på middag och jag serverade skinkstek med potatis o sås. Mums så gott. Detta efter att jag och D tillbringat dagen på nya köpcentrat Emporia i Malmö. Du milde vilket Speacat ställe det här är. När man ska parkera bilen blir man vägledd via gröna/röda lampor ända in i parkeringsfickan. Ska man gå på toa känns det som om man hamnat i rymden. D var i chock när han kom ut från toa hihi.
Han gick in på toa där lampan tänds automatiskt. Ställde ifrån sig en liten påse på vasken och ställde sig över toastolen. Kom på att han ställt påsen under tvålburken som plötsligt sprutade ut en kladd tvål på påsen så han flyttade sig från toa för att ta bort påsen. Då spolade plötsligt toaletten :-) Efter mycket om och men fick han gjort sina behov haha. Vi bara fönstershoppade liksom dem flesta folk som var där. Reagerade på att det var väldigt få besökare som bar runt på påsar från butikerna. Dem flesta gjorde nog som vi, fönstershoppade denna regntunga dag. Vi tog en lätt fika och jag köpte mig ett par billiga silverörhänge som jag ska ha mellan mina fina pisseputtebläckhänge för att hålen inte ska växa igen. Vi vandrade där timme ut och timme in utan något mål och vi gick vilse nog minst 50 gånger. Nä, jag trivs inte på detta köpcentra. Tacka vet jag Nova Lund, Center Syd eller helst Metro i Malmö. Här känner jag mig "hemma". Där känns det inte som om man kommit till ett ställe i yttre rymden vilket det gör på Emporia. Bara namnet säger ju allt...

Medan vi var iväg och fönstershoppade åkte 2 av mina bekanta till skogen för att roa sina hundar. Vilka bilder dem har tagit https://picasaweb.google.com/115653797959765595990/FallaMilaSherry?authkey=Gv1sRgCKSE6tX5toW27gE

Det är vår Falla som varit på skogs- och strandäventyr;

Du kan läsa om Fallas dag här http://metrobloggen.se/lillapyret/

Vad ska då denna regniga måndag bjuda på? Jo, OM det blir uppehållsväder ska jag och hundarna ta vår långa promenad. Jag ska fixa klart min bokföring och ikväll ska jag faktiskt ta mig ett Zumbapass. Det är dax att komma igång igen. Lite räkningar får väl också betalas antar jag. Men nu ska jag plocka undan dagens frukost och börja arbeta.

Önskar dig en trevlig måndag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.