Lagen om all jävelskap.

Godmiddag!

Blev en sen blogg här idag. Denna dag som är en sådan dag då alla jävelheter uppstår - Lagen om all jävelskap. Vi är tillbaka i vardagen och det med råge suck. Vilken natt och vilken morgon. Dagen har precis börjat och jag är redan helt slut.

Natten ja, den har inte varit nådig. Vaknade runt 2 av att hundarna skällde. Tyst, vrålade jag. Det är ju bara sopbilen! Jag vände mig om och försökte somna om men hundarna fortsatte gruffa. Efter en liten stund tyckte jag att det var konstigt att sopbilen uppehöll sig så länge utanför oss. Samtidigt kollade jag på klockan och upptäckte att den bara var 2 på natten. Inte sjutton åker väl sopbilen runt vid den tidpunkten? Nä, jag fick masa mig upp och kolla ut. Fick en smärre chock!!! Utanför fönstret stod brandbilen och hela huset var upptänt inne hos grannen, vilken är en gammal dam som inte ens kan ta sig utanför ytterdörren. Även den del av huset som är helt avstängt var upptänt. Brandmännen sprang runt utanför huset en liten stund för att sedan hoppa in i bilen och köra iväg. Kvar var två hemtjänstbilar och ett helt upptänt hus. Vad hade hänt? Har det brunnit? I så fall hade man väl kunnat känna brandrök? Nu är det så att denna dam "ser i syne" lite då och då och ringer polisen. Hon säger att det smyger folk runt huset mm. Kan hon denna gång fått för sig att det brann i hennes hus? Ingen aning och jag lär inte eller få veta... Men lite kusligt var det. Hade sen svårt att somna om då jag hela tiden låg och kände efter ifall det luktade rök, kom fler bilar o dyl. Men nä, inget hände mer sen under natten. Hundarna sov gott men jag sov väldigt oroligt.

När jag väl somnade så sov jag. Vaknade inte förrän 9.30. Denna förkylningen har helt tagit kål på mig. I går rann ögonen och jag var helt kass men idag känns det faktiskt helt ok. Känner mig nästan frisk. Men kort är den glädje... Skulle ringa fritids och meddela att Adam inte kom och i luren hörs ingenting. Har bara mobiltelefonen som fungerar här hemma då vi inte får igång hemtelefonen efter att vi krånglat runt med ett dåligt fungerande bredband. Nu satt jag här helt utan telefon. Fick lånat sonens telefon och ringde Telia... Vet att mina räkningar är betalda ju. Jodå, men förmodligen ett illa fungerande simkort. Så detta innebär att jag lär få sitta utan min mobil hela nyårshelgen då det tog ca 2 arbetsdagar för dem att ta fram ett nytt kort. I dag är det torsdag... sen kommer nyårshelgen med röda dagar och oss själva i Norge. FAN!!! säger jag bara. Så om ni önskar nå mig framöver finns jag på 0727-050603. Aldrig nog på elende. Måtte det här året försvinna illa kvickt. Ett år knappt värt att minnas känner jag... Visst finns det några ljusglimtar men dem är inte så många att dem uppväger det dåliga. Nä, hit med det nya året och ny framtid nu!!!

Som sagt, Kort är den glädje.... Som om inte en icke fungerande telefon, ev brand hos grannen är nog så måste ju även bilen åter igen gå sönder. Fick igår bogsera bilen till verkstad på vinst och förlust och ställa den på deras parkering med nyckeln i ett kuvert och en lapp med meddelande... Fungerar icke! I dag skulle jag ringa verkstad när dem öppnade men vad skulle jag ringa med? Efter en massa klödd fick jag ju igång sonens mobil och kunde ringa verkstaden. Mitt i allt elende = ett positivt meddelande - vi har tagit in bilen på verkstaden och ska titta på den så fort vi bara hinner. Nu får vi hoppas det positiva inte grusas och vänds till negativt med en massa siffror. Måtte det bara vara en liten och inte kostsam grej som behövs åtgärdas för att vi åter igen ska ha en bil. Måste ju kunna ta oss till Norge för parningen, jobb mm. Att bo på landet utan kommunikationsmedel och ingen bil är ingen hit kan jag lova.

Förkylningen är i alla fall på väg att bli bättre, åtminstone för min och Adams del. Daniel har dock fått sin beskärda del nu och är helt kass. Jag är dock glad att slippa denna eländiga trötthet och huvudvärk som denna omgångens förkylning lät mig dras med. I dag känner jag mig som en människa, första dagen på en hel vecka. I dag har jag åter fått tillbaka orken. I dag blir det en lång promenad med hundarna, småstädning och vika tvätt. Sen ska jag på nytt möte på banken men denna gången med stor glädje. Jag ska nämligen ansluta mig till deras bokföringstjänst. En tjänst som jag skänker stor tilltro. Tror den sparar in många arbetstimmar för mig då den har autokoppling till konto mm. En tjänst som på något sätt ger mig en "pånyttfödelse". Kan inte förklara varför, det bara känns så. En liten ljusglimt i all jävelskap.
I går var det middag och julfirande hos vår kära Farmor i Svalöv. Hela Daniel syskonskara med fruar och barn var på plats. Vi var ett gäng på hela 18 stycken. Med mig hade jag India då detta är nyttig träning för henne. Denna underbara hund som man varkens ser eller hör när man har henne med sig.
Daniel gick runt och bar på vår nye lille Kusin - Theo. India tyckte det var en mycket märklig sak den där sprattlande, spottande och gurglande tingesten i husses famn. Dessutom luktade den en massa mat :-) Hon erbjöd honom sin tvättjänst :-)
Det blev också lite julklappsutdelning till barnens stora glädje. En trevlig dag som tog ut all musten ur både mig och Daniel med våra förkylningar.

I kväll blir det middag hos mina föräldrar. Dem bjuder på en av mina favoriträtter - Kålpudding. Mums!!!


Hur går det med Heidieh? Jodå, hon är på väg mot höglöp märkte jag igår kväll. Tar man på svansroten börjar hon lite försiktigt vika undan svansen vilket är ett gott tecken. Det ser nästan ut som om vi får åka mot Norge redan på söndag och där fira Nyårsafton. JAG HINNER INTE MED!!!!!! Tiden springer ifrån mig känns det som. Nu är det i alla fall helt bestämt att det inte blir något My Dog i Göteborg för min och Indias del. Nä vi får tyvärr hoppa denna trevliga aktivitet. Dock fick jag idag veta att Emma och Alize kommer delta i alla fall till min stora glädje. Jag kommer hålla både tummar och tår för dem under torsdag och fredag nästa vecka...
Alize med halvbror Kokos.


Nu ska jag klä på mig regnstället och ge mig ut i det vackra vintervädret :-( Men det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder sägs det. Vet dock inte om jag håller med om det just idag. Hundarna... ja dem bryr sig inte det minsta på om det regnar, snöar eller solen skiner. Bara dem får sin promenad är dem lyckliga.

Önskar dig en trevlig Vardagstorsdag. Kramiz




Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.