Projektfylld dag.

Godmorgon!

Vilken ruggig dag att vakna upp till. Förkylningen har helt gett sig på kas för min del men dock inte för D som fortfarande är dunderförkyld. Ute är det nästan mörkt som natten av all dis, dimma och duggregn. Inget uppmuntrande väder inte. Planerna för dagen har snabbt ändrats så från att vara en lugn lördag blev det en stressig lördag.

Projekt nr 1 är att ta mig till närmsta Teliabutik för att införskaffa ett nytt SIM-kort till min mobil. Telia skulle skicka ett nytt fungerande men då får jag inte det förrän tidigast på onsdag. Jag måste ha en fungerande mobil med mig i morgon när vi far mot Norge. Valet jag då har är att sätta mig i bilen och fara mot en butik och där få ut ett nytt mot ett pris om 95 kr. Tar man sönder det man har/förlorar så ska man straffas!!! Bara upp med plånboken och se glad ut. Men jag är ju van vid det här laget. Man får inget gratis här i livet...

Nästa projekt är att handla lite kött att ta med till Norge. Går inte att köpa sånt i det landet. Kostar ju en hel förmögenhet. Nä, det blir kylväskan med under resan.

Projekt nr 3 är att packa. Vi ska packa till oss, till Adam och hundarna. Papper om avmaskning ska skrivas ut och fyllas i. Stamtavlor ska packas ner. Allt ska med, inget får glömmas.

Projekt 4; byta ett vinterdäck på bilen så den håller sig på vägen.

Ja, du ser... dagen är fullspäckad. Har vi tur hinner vi med ett litet soffhäng framför tv:n en stund ikväll innan det är dax att krypa i säng. Får lägga oss i tid så vi kommer upp i tid i morgon bitti. Tar ju ca 6 timmar att köra (om jag minns rätt).

Ja, så roligt blev denna läsningen :-) Nu ska frukosten plockas undan och sen ska jag sätta mig i bilen för projekt 1. Önskar dig en trevlig Lördag. Kanske hörs vi senare. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.