Andningspaus.

Godkväll!

Puhhh vilken dag! Men en underbar dag. Först ha maken helt för sig själv hela dagen och sen ett underbart besök när vi kom hem. Dagen har gått i ett och jag har knappt hunnit andas. Nu tar jag en andningspaus innan det är dax att duka upp räkor med tillbehör vid tv:n.

Som jag skrev i tidigare inlägg kastade vi oss i bilen i morse för att fara mot Götet och hämta hem Bosse till vår löpande Alize. Denna hund, hon lurar oss hela tiden. I går visade hon alla tecken på höglöp, idag visar hon ingenting mer än vanligt löp. Hon blev glad över mötet med Bosse men mer var det inte. Han visade samma känslor och flirtar lite så där med Alize men inga större försök görs. Nä, höglöp är det då inte just nu i alla fall. Men jag är glad att ha honom här för nu kan jag bara ta det lugnt och låta naturen ha sin gång.

Bosse är bara helt underbar. Han lullar runt här i flocken och vi märker knappt av honom. Heidieh har också accepterat hans närvaro vid valparna helt och hållet. Det råder ro i vår härliga hundflock. Så länge H accepterar är allt lugnt. Nu har alla valparna ätit och alla hundar sover, Bosse och Alize bredvid varandra :-)


Bosse Bus.
Nu får vi hoppas det blir lite valpar i Alize mage denna gången. Håller både tummar och tår.

10 av 12 valpar är nu placerade.

  • Tik 1 / Chianti - Cecilia Florin i Burlöv.
  • Hane 2 / Irish Eyes - Satu i Finland
  • Tik 3 / Miss Mellish - Fam Gramer i Söderala
  • Tik 4 / Dwarf Sunspot - Fam Bögh i Norge
  • Hane 5 / Teddy Bear "Leo" - Matilda i Höganäs
  • Hane 6 /  Prado red " Malte Hugo Blixten" - Fam Gunge i Lund.
  • Hane 7 / Loddon Gold - Finns att tinga.
  • Tik 8 / Morning Sun - Fam Gustavsson i Smålandsstenar.
  • Tik 9 / Sparky - Fam Victor i Göteborg
  • Hane 10 / Santos - Marianne i Limhamn
  • Hane 11 / Rostov "Sigge" - Fam Axberg på Lidingö / Västkusten.
  • Hane 12 / Henry Wild - Ev tingad.
Finns det någon som vill att fina Loddon Gold flyttar hem till sig?

Han är en blå/svart hane med ett underbart vacker ansikte. En grov kropp och väldigt mysig och kelen. Han vill komma till en familj där han får mycket kärlek och aktivitet. Han kommer från en linje med mycket arbetsglädje i blodet. Vi vill alltså att du ska tycka om att träna med din hund.
Han liksom sina syskon är leveransklara 29 april. Intresserad? bonizashundskola@gmail.com

Jag längtar till i morgon!!! Hanne och väninna kommer på besök ett par dagar. Hanne som är matte till pappa Max. Åhhh vad kul det ska bli. Jag har bullat upp med vin och finmat hihi... Men samtidigt längtar jag inte till morgondagen... Det är utställning i Malmö och India är inte alls på G. Hon är så spökig som man bara kan bli. Tycker allt är läskigt för tillfället. Ja ja, det får gå som det går. Vi kommer i alla fall inte ta hem något cert :-) Vi får i alla fall en bedömning och det räcker långt för mig. Minst en 2:a är mitt mål.

Nä, nu springer klockan iväg och jag ska duka in lite kvällsmat framför tv:n. Nu är det kväll och jag ska försöka ladda inför morgondagen. Nä, jag tycker inte om utställning, jag gör det bara för att jag måste... Alla kan inte älska allt. Tacka vet jag Rallymix :-) Vi hörs i morgon kväll kanske....

Kramiz.

Kommentarer

Pia sa…
Lite kul tycker jag att en av dina hundar flyttar hitåt :) Vet du om det är i söder eller mera norrut?

Önskar er all lycka inför imorgon! Du ska se att det går suveränt!

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.