Besöksdag.

Godmorgon!

Har varit en fullproppad dag i går. Vaknade av att första valpbesöket knackade på dörren. Jag hade nog glömt avtalad tid :-) Jag öppnade dörren nyvaken och ofräsch men jag tror inte dem brydde sig. Hade bara en sak i huvudet :-) Vi åt frukost och dem drack kaffe och myste med sin lilla "Mini" som nog kommer döpas till vackra namnet Zehra. Ett namn jag gillar starkt.

Dem mötte i dörren Chianti´s familj när dem skulle åka hem.

Thindra och Chianti

 I detta mötet hann vi också med en parning till mellan Alize och Bosse. Äntligen satt det och nu väntar vi verkligen på en vacker och trevlig kull små valpar.



Sen kom nästa besök. Det var "Zebra"/ Vida´s familj som kom på besök.

Sista besöket ut var Matilda med syskon och pappa som skulle hälsa på sin Leo.

Det var en väldigt aktiv dag för både oss, hundarna och valparna men en väldigt trevlig dag. Inte konstigt när huset fylls av så underbart trevliga och glada människor. Jag är så glad över alla mina valpköpare. Till detta fick jag också ett mycket trevligt telefonsamtal från en sedan tidigare valpköpare. Kanske och förhoppningsvis får lilla Henry flytta dit. Jag hoppas och håller tummarna för att dem kommer fram till ett ja i deras vidare funderingar. Jag har lovat att kontakta dem innan jag säljer honom till någon annan. Detta innebär att det förmodligen nu finns bara en underbar pojke kvar som söker ett hem att flytta till om 4 veckor.

På filmen ser ni valparna busa nu på morgonen. Pojken som jag zoomar in är den som är ledig. Är han inte vacker?



Parningen mellan Alize och Bosse är nu gjord. Det blev 2 parningar på dygn 8 och en parning på dygn 11. Det blev ca 15 min långa hängningar vilket är helt ok. Jag tror vi nu kan vänta oss valpar om 9 veckor (slutet av vecka 21). Vi har en spännande vår framför oss. Bosse och Alize visar inte minsta lilla intresse för varandra idag och har inte gjort det sedan parningen i går förmiddag. Märkligt att hon kunde avbryta höglöpet så direkt efter den parningen, men Alize är Alize :-) Bosse är alltså redo att åka hem idag och ska så göra tillsammans med Vida´s familj som ska fara mot Götet idag. Alize är också redo att åka hem men kommer stanna ytterligare ett par dagar till.

Bosse och Alize
Idag är en ganska lugn dag. Åtminstone på förmiddagen. Eftermiddagen ska tillbringas tillsammans med familjen då vi ska fira min födelsedag som är inom kort ;-) Vi ska bowla och sen äta god smörgåstårta hos mina föräldrar. Goa Julia ska vara här och passa valparna och hundar tillsammans med sin Falla. Mer om det tar vi under morgondagen.

Avslutar med att berätta något jag så länge velat berätta. Vår hundfamilj ska utökas om sådär 4-5 veckor med denna vackra lilla Schappeflicka;

Vi har döpt henne till Frigg (http://sv.wikipedia.org/wiki/Frigg). Hon kommer från Norge och är en avkomma efter vackra mamma Ronja och underbara pappa Max (pappa till Pionerna, Diva och Solrosorna).

Mamma Ronja.
Vi längtar så mycket efter henne...

Önskar dig en trevlig påskafton och lägger in en liten film från morgonbuset med hundarna...

Kramiz


Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.