Ödsligt.

Godmiddag!

Det har inte blivit en enda blogg på tre dagar. Dåligt, eller hur? Men du förstår, jag har haft fullt upp att göra och det har inte passat sig att sitta vid datorn precis. Jag har nämligen haft långväga besök söndag till för en liten stund sedan. Det har varit ett par dagar tillsammans med Hanne som är matte Max som är pappa till Pionkullen, Helianthuskullen samt Divakullen som varit på besök. Med sig hade hon sin helt underbara väninna Unni och hennes schappe Nala.

Unni, Nala och Daniel

Hanne med "Pricken".
Nala är så vacker. Hon är syster till min Fei. Hon är inte bara underbart vacker, hon är också ett helt underbart temperament. Så kul att få träffa henne och lära känna henne.

Nala
Fei
Det har gått så bra med Nala och mina hundar. Vi stängde av köket så det blev en gräns mellan Heidieh, valparna och de andra hundarna. Utanför köket var allt lugnt och fridfullt mellan Heidieh och de andra. De accepterade varandra direkt. Inte minsta lilla bekymmer. Vi har haft 3 underbara dagar tillsammans med mycket skratt, prat och valpmys. Jag har fått hjälp med att mata och fixa samt klippa klorna på valparna. Det är ju "bara" 220 klor som ska klippas varje vecka :-)
Bosse tv och Alize th.

Under tiden jag haft gäster har jag även haft Alize och Bosse på besök. Som du läste igår fick vi äntligen till en parning mellan dessa två helt underbara hundarna. Trodde först att Alize inte alls är intresserad av hanhundar då det var väldigt svalt intresse för Bosse. Tog jag vid svansen så vek hon den direkt åt sidan men när han tittade på henne surade hon bara. Jag visste dock att vi var väldigt tidigt ute men hon hade så konstigt beteende att jag inte vågade riskera att vi skulle missa igen. Jag lät dem umgås och sköta det helt på egen hand. I går morse blev det plötsligt andra bullar. Bosse blev då snyggast i världen och han som varit så lugn och accepterande blev helt till sig i trasorna :-) Jag fick dock stoppa dem där ute på morgonrundan eftersom jag hade en viktig tid att passa. När jag dukade fram frukost så satt dem där :-)
Alize

Blivande pappan Bosse - Jolly Bob av Ulfsäter

Flirt

Mera flirt

Alize luktar väldigt gott.

Första försöket som inte riktigt lyckades.

I dag har vi parningsuppehåll och jag har i morse lämnat över Bosse till dottern med sambo. Både han och Alize blev stressade av att gå som katten kring het gröt. Det blev 2 parningar igår plötsligt så jag tyckte att ett uppehåll idag är på sin plats. I morgon hämtar vi hem honom igen och kör en parning för att göra sista på lördag om allt följer planeringen.
Andra försöket lyckades!

Detta innebär att vi förhoppningsvis har fina valpar som ser dagens ljus runt vecka 21 (22-27/5). När dem sen är 8 veckor är dem redo att flytta till sina nya kärleksfulla och aktiva hem (runt vecka 29, 15-21/7). Tror på en kull med väldigt blandade färger. Alize är brun and tan och Bosse är blå/svart men har brun/vita syskon. Min förhoppning är valpar som inte blir så stora då varkens Bosse eller Alize är speciellt storväxta. Jag tror på en fin kull med sällskapliga och sociala familjehundar, tävlingskompisar eller utställningsschampion :-) De ställer säkert upp på vad du erbjuder dem.

Över till våra underbart fina Solrosor!
Dem växer så det knakar och dem är numera så busiga. Full rulle i valplådan vilket består av hela köket under dagtid. Valplådan är alldeles för liten då dem är fulla av upptäckarlust.


Dem har nu hunnit bli hela 3 veckor och äter valpfoder uppblandat med getmjölk 3 gånger/dag. Alla utom en liten tjej tycker det är väldigt smakligt. Hon håller sig hellre till att dia så henne handmatar jag. Dock gör jag inte maten längre till sån här välling utan dem får väl utblött torrfoder i sina bitar liksom.

Nä, det är inte alls grisigt med maten :-)

I dagens läge är dem här två herrarna redo för att tingas!

Blå/svart hane.
Hane nr 12 - brun/skimmel.
Nu väntar jag besök så jag måste plocka undan i köket samt fixa kvällens middagsförberedelser. Det blir stekt revben med sås och potatis idag.

Här hittar du massor av bilder tagna av min privatfotograf Marta. Se och njut... https://picasaweb.google.com/115653797959765595990/LightschapsHelianthusDygn22



Önskar dig en trevlig dag.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.