En liten kortis.

Godmorgon!

Blev en snabb morgonrunda i ett kylslaget, blåsigt och regnigt Skåne. Det där underbara vårvädret har gett vika för trisst höstväder. Men efter regn kommer solsken sägs det så solen och värmen lär vara på väg, på riktigt denna gången. Ingen har dock sagt när :-)


Annat var det igår kväll. Solen lyste och jag tog en riktigt lång härlig promenad med Heidieh, India och Bonzo. Lite trisst att gå helt ensam men samtidigt är det ganska skönt. Gick där i mina tankar med 3 lyckliga hundar som for som galningar över ängarna. Endast en kort liten sträcka måste de vara kopplade då vi går på en väg där folk kör som galningar.


Jag har sååååå mycket att fixa med under denna veckan. Stamtavlorna ska hämtas ut och sättas i ordning. Besiktningsprotokollen ska förberedas liksom köpavtalen. Valpköparinformationen ska redigeras och den kommer jag faktiskt maila ut till alla solrosornas familjer under dagen. Fick en bra kommentar på min blogg häromdagen om att det hade funnits önskemål att få denna dokumentation innan man hämtade hem valpen, så man hann läsa igenom i lugn och ro. Jag tog till mig önskemålet och kommer alltså maila ut en stor pdf-fil med massor och åter massor av läsning. Hittils är det "bara" 80 sidor :-)

Håller just nu på att skriva ihop presentationen av valparna, en och en. Detta ska finnas med i dokumentationen tänkte jag och jag kommer även presentera det här på bloggen och LS hemsida så fort den är klar. Nu väntar jag först besök av en trevlig vän, sen blir det åter lite datorjobb tills jag ska ge mig iväg till Malmö för att hålla en inkallning och samarbetskurs.


Valparna har kommit på att det är väldigt skönt att vara utomhus. Trots det kylslagna vädret och lite småregn har halva gänget valt att sova förmiddagsluren utomhus. Vi har byggt ett litet bo precis vid köksingången och där har dem krupit ihop och somnat. Resten ligger inne i köket runt mina fötter och sover. I går kväll skulle de absolut inte gå in. Fick bära in dem :-) Så här såg det ut när jag kikade ut efter att de fått sitt sista mål mat och gjort sina behov. De bara tittade på mig och rörde sig inte ur fläcken när jag kallade. De skulle minsann sova där ute! Nog för att det var skönt väder igår kväll men sova ute över natten får man inte göra hos oss :-) Bar in gänget i hundrummet och där har de sovit knäpp tysta under hela natten. Dessa duktiga valpar.

De är också så duktiga med sina naturbehov. De kisspölar och bajshögar jag torkar inomhus om dagen är lätträknade. De går till dörren och slår på haspen eller piper när de är nödiga. Jag är så imponerad. Nu ska du som väntar valp vara beredd på att det här förmodligen inte kommer fortsätta efter flytten. Det blir nytt hem, nya rutiner och nya dofter. Ofta faller sådant som rumsrenhet bort ett tag men jag hoppas de snabbt kommer tillbaka till att minnas att man gör sina behov utomhus.

Nu blir det inte mer blogg för tillfället. Ska fixa mig en kopp kaffe och jobba vidare på valpköparboken. På återhörande. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.