Lånekamera och en speciell dag.

Godmorgon!

Skriver blogg i hög fart. Tiden rusar iväg och jag ska hinna så otroligt mycket denna dag. Först ska jag fixa med de bilder jag tog i morse med min nya kamera. Plötsligt ringde telefonen i går eftermiddag. I andra ändan av luren var det en mycket glad röst som sa att hon hade fått ett erbjudande som kunde gagna även mig. Hon hade blivit erbjuden att få låna en riktig hightec-kamera och då kunde jag få låna hennes systemkamera som är några strå vassare än min. Jag blev superglad och åkte inom henne för att hämta kameran igår efter min kurs. Min, en gång så fina systemkamera, har definitivt gjort sitt. Den är totalt utsliten och är nu inte mycket mer värd än att ligga på en hylla som ett minne av min allra första riktiga systemkamera. En kamera jag en gång var så stolt över och som kostade mig en 1/2 förmögenhet - 13000 kr!!! Den då alldeles nyutkomna fina Nikon D40X... idag den mest basic systemkamera man kan hitta, tror jag.  Den kamera jag nu fått låna är en Nikon D90. Massa fler inställningar och framför allt är inställningarna mer lättillgängliga vilket är viktigt när man tar foto med manuella inställningar. Inställningar som jag nu ska lära mig få ordning på. Nu fattas bara det där perfekta objektivet så jag kan få de bilder jag önskar. Kanske ska jag offra ett sådant på mig en dag...
Lite av morgonens testbilder...

Testbild inomhus igår kväll i halvdåligt ljus med blixt. Sonen poserar...

 Morgonrunda med Heidieh och India. Här kollar vi in kaninerna...


Kaninen Otto som tycker så mycket om våra valpar.

Kaninen Sky som är lite mer skygg
 Lekstund på åkern..
Vildsvin???

 Sitter här i ett tomt och helt tyst hus. Bara radion håller oväsen. Har fixat hundgården och släppt ut alla valparna tillsammans med Heidieh och India där. Valparna vill ju bara vara ute nu för tiden. Här kan dem själv välja om de vill vara ute i rastgården eller vila i hundboet. De får vara där under tiden som jag gör dagens städning.



Städning är ett stort behov då veterinären kommer i eftermiddag. Valparna ska besiktigas, chipmärkas och vaccineras. Det är en stor dag idag. En dag som på något sätt känns som slutskedets dag. En ganska jobbig dag mentalt för mig. Vet att leveransen nu är nära. Leveransen som jag skjutit så ifrån mig. Leveransdagen som jag inte vill tänka på. Den dagen då jag gör allt som i dvala utan tankar och har helt avstängda känslor. Dagen/dagarna som kommer vara fruktansvärt jobbiga. Men det går. Jag har gjort det förr och jag har klarat det förr. Jag måste bara klara det. Måste... Vet att valparna kommer få det så otroligt bra, men ändå. De betyder så oerhört mycket för mig alla 12 småttingarna. De underbara små som man inte kan annat än att älska högt. Blickarna av kärlek jag får, kontakten de tar... Ja det blir hårt.

Nu ska jag fixa iordning stamtavlorna och alla andra papper så allt är klart tills veterinären kommer. Jag hör av mig under dagen med hur besiktningen gick till var och en av er valpköpare. Jag kommer också maila över den stora valpköparboken jag skrivit ihop. Tänk om jag kunde få skriva en bok en dag :-) Vilken dröm... Men ännu så länge ligger den på en pdf-fil. Skickar ut den så här då det är för mycket för min lilla skrivare att skriva ut (mellan 90-100 sidor) till 12 valpköpare samt att det kanske är bra att ha informationen innan valpen kommer hem.

Vi hörs senare. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.