Fullt upptagen.

Godkväll.

Det var längesedan vi hördes. Det har varit bräddfulla dagar för min del. Först förberedelse för midsommarfirande som blev precis så trevligt som jag hoppats på. Sen förberedelse för vår silverbröllopsdag som är i morgon och därefter förberedelse för kommande helgs utställning i Nederländerna. Det har varit fullt upp och det är fullt upp.

Vi börjar med midsommarafton i goda vänners umgänge. Vi blandade "åldringarna" med "ungdomarna" och det gick så superbra. Jag hade inte trott annat. Vi började med ägg och sill på eftermiddagen.



dottern Sara med sambo Tobias.

 Sen klädde vi midsommarstången och körde roliga lekar.

Jag klär stången.

Blandra klädseln med Cassandra.

Ett tanigt resultat :-)
 
Avslutade kvällen med grillning och sång och gitarr vid brasan.

Daniel förbereder för lekarna.

Jag och vår dotter Sabina


Fånga bollar med huvudet

Bonzo

Elefantleken


Penna i flaska

Gurka mellan benen och Alize går fot.
Kvällen slutade runt 1-tiden. Allt gick väldigt lugnt och städat till. Hundarna var med på "festen" och det gick så bra så. Valparna sov i lugn och ro i hundrummet inne i huset. Det gick ingen nöd på någon. Tvärtom så trivdes alla i allas sällskap.

Gårdagen gick i lugnets tecken. I dag har jag städat och fixat. Vida Solros familj kom för att hämta hem sin älskling. Hon blev sååå glad.


Bonzo hjälper till att hälsa välkommen.
Valparna fick komma ut på uteplatsen.

4 veckor idag.
Och vet du vad? Idag åt de mat helt på egen hand, helt av egen maskin! Inget trugande, inga försök. Jag serverade uppblött torrfoder och tre av fyra sörplade i sig för glatta livet. Vilken lycka och vilken lättnad!



Sen var det en massa valpmys resten av kvällen som avslutades med grillning.



Vidas lillmatte och Diddi. En dålig exponering som jag tycker gav mysigt foto.


Diddi och Vidas lillmatte

I morgon blir det ingen blogg. I morgon ska jag duscha och klä mig för en dag utomhus med bra skor, tidigt i morgon bitti. Jag har ingen aning om vad som ska hända. Det vet bara man, son och resten av familjen. Det blir alltså ingen blogg i morgon. Ni får hålla er till tisdag :-)

Avslutar med en bild på en utställningsklar India. Jag blev såååå nöjd med bilden.



Önskar dig en bra söndagskväll. Vi ska ha tv-kväll medan hundarna sover som stockar :-)



Natti natti

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.