Stressklump?

Godmorgon!

Idag kan man nog inte klaga på att man fryser. Igår sa rapporten att det skulle bli ca 30 grader varmt och strålande sol idag. Dock berättade den inte att det skulle regna hela gårdagen utan även den dagen skulle innehålla sol och värme. Vet inte hur mycket man kan lita på de där rapporterna :-) Man får väl ta vädret som det blir. Inte mycket man kan göra åt det.

I morgon är dock väderrapporterna väldigt viktigt. Tror jag kollat SMHI 50 gånger under senaste dygnet. I morgon är det ju den stora sommardagen då man ska äta sill och jordgubbar utomhus, plocka 7 sorters blommor att lägga under huvudkudden och dansa med familjen natten lång. Man vill ha högsommarvärme, sol och vindstilla. Ena gången jag kollar väderrapporterna ska det bli sol och 30 grader varmt. Nästa gång ska det bli mulet och 25 grader varmt. Det kan vara vilket som bara det är uppehåll och värme hela dagen och kvällen.
Vi ska fira midsommar i goda vänners lag och Nej, vi ska inte fira midsommar inne bland valparna! Vi ska vara utomhus så valparna kommer ha det lika lugnt och skönt som om vi vore helt ensamma. Så ni som tycker illa om att jag firar midsommar när jag har valpar kan vara helt lugna. Inga valpar och ingen tik kommer bli störd! Inget rykte kommer behöva spridas detta året. Ledsen.

Vi ska börja med sill och potäter på eftermiddagen. Därefter ska midsommarstången kläs och det blir leka av. På kvällen står grillning, sång och mys på schemat. Lugnt och städat. Det kommer bli en trevlig dag/kväll. Känns som om det är något jag behöver just nu.

Natten har varit väldigt jobbig. Den där envisa tjocka klumpen i magen dök upp vid 3-tiden och det var totalt omöjligt att somna om. 1000-tals tankar virvlade runt i huvudet men jag kan inte tycka att det var några oroande tankar. Den där klumpen bara finns där. Vad är det som oroar mig så? Jag kan för mitt liv inte komma på det. Men det är så jobbigt. Jag vill att den försvinner nu!!! Bort, bort bort!!!


Hela gårdagen umgicks jag med härliga och mysiga vänner. Det var en väldigt aktiv gårdag och så mysig. Jag pratade och jag myste, ändå fanns där där förbaskade klumpen i magen. Jag försökte vara den jag brukar vara men det kändes inte som om jag lyckades riktigt. Den där härliga glada Monica lyser med sin frånvaro. Jag vill ha tillbaka henne i denna surmulna kropp.

Första gäster var LS Trilla med husse och matte. Denna pyttelilla underbara schappeflicka. Vilket charmtroll hon är!

Syskonen Falla och Trilla (Take my hand-kullen)
Denna lilla tjej som var mer monster än hund som valp. Som var, vad jag tyckte, pest och pina för sin husse och matte. Som gjorde mig otroligt stolt över hennes familj som stod ut med henne. I dag har de funnit varandra rejält och vilken relation de har!!! Underbara Marie och Johnny. Ni ska ha en stor eloge! Ni är ett stort föredöme hur man ska vara som hundägare.

Trilla och moster Heidieh

En lycklig Trilla

Bror och syster, Trilla och Falla

Trilla och Alize

Trillas matte Marie med Bonzo

Trilla med husse Johnny

Den lilla skönheten Trilla.
Denna lilla skönhet som så ofta blir inringd till våra kurser för att lära andra hundar hundspråket. Det är en Lightschappare det.

Med sig hade familjen en prunkande bukett med underbart vackra Pioner. Denna härliga skapelse pryder nu mitt köksbord. Finns det något vackrare???



På eftermiddagen fick vi mer besök. Det var systrarna Lina och Sandra med sina Elza och Fei. Elza är foderhund till Sandra och Fei är på ännu så länge, inackodering hos Lina. Mattar de stormtrivs med och aldrig för sitt liv skulle vilja flytta ifrån.

Ett varmt välkomnande.
Fei busar med Vida och Falla

Halvsystrarna Lightschaps Elza och Lightschaps Heidieh (längst bak)

Elzas son Falla myser med Sandra
Elza med Heidiehs dotter Vida Solros.
Elza är alltså mamma till Take my hand-kullen, Trilla och Falla.

Det var en härlig utedag i goda vänners lag. När gästerna åkt hem stoppade jag Falla i duschen och sen gick jag igenom honom från topp till tå. Han blev så vacker så. Jag hade lovat matte Julia att hjälpa henne med att kamma honom då han inte tycker om när man kammar på magen och benen. Jag plockade fram mitt trimbord och där hade han inget annat val än att gilla läget. Det gick så bra så.




Avfall.
 Nu har Falla åkt hem så flocken har minskat med en individ. Jag ska ta en snabbstädning av huset inför morgondagen och sen passa på att njuta av lite solsken. I kväll är det åter dax för valpkurs i Lund, hur det nu ska gå i denna stekande hetta som utlovats idag.

Vad valparna utvecklas! De är nu hela 3 1/2 vecka och springer runt och busar i hela köket. De tycker de får för lite mat av mamma Alize men ändå vägrar de totalt att äta eller ens smaka på den extra mat som jag erbjuder. De totalvägrar!!! Jag ska idag prova med rå nötfärs för att se om jag kan väcka lite ätarlust hos de små. De börjar få tänder så det är verkligen dax att börja äta mat och minska diandet. Här kommer en lite film från morgonens bus.




Det händer nya saker varje dag med småttingarna. De är så himla goa och fina.

Nu är det dax att ta tag i dagen. Ska försöka städa bort stressklumpen. Önskar dig en trevlig torsdag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.