Lördagslat

Godmiddag!

Startade min lördag hur tidigt som helst. Hade ett gäng nödiga hundar flåsande i sängen och när dottern kom in med valpen som hon haft i sängen under natten stod jag inte ut längre. Jag steg upp och vi tog en morgonpromenad samt serverade sen den hett efterlängtade frukosten. Dottern hade tagit med sig valpen Davii till sin säng i natt för Davii var så ledsen :-) Valpen har så klart sovit som drottningen själv. Klockan var inte mer än 6.30 när jag svingade benen över sängkanten.

Dottern Sabina och Davii.
När hundarna ätit fixade jag mig en kopp kaffe och slog mig ner på uteplatsen med en korsordstidning. Där satt jag i min tysta ensamhet med nyttig hjärngympa medan hundarna mumsade på vars ett grisöra. Det var lugnt och fridfullt. När hundarna la sig för en förmiddagsvila tog jag en filt om mig och slumrade en liten stund på en solstol. När rastlösheten blev övermäktig tog jag bilen och for mot affären för att inhandla en god helgfrukost bestående av färska bullar och gott pålägg. När jag kom hem dukade jag fram och väckte sen min trötta man. Jag tyckte han behövde sovmorgon idag. Det är ju första dagen på hans 14 dagar lååååånga semester. Lyckan var total igår när han kom hem från jobb.



Frigg och Daniel delar första semesterölen.
Vi tillbringade fredagseftermiddagen igår med att slappa på "ängen", i poolen, i solstolen med en god semesteröl och hundmys. Under tiden fixade dottern och sambo inför kvällens festligheter. Sara skulle fira sin födelsedag med goda vänner. De hade fått lov att vara på ängen.

India o Frigg

Frigg

Davii

Frigg

Heidieh

Frigg

Dottern Sara och sambo Tobias

Lägg till bildtext
Dagen kommer fortsätta i lugnets tecken. Lite tvätt ska vikas och kanske blir det ett valpköparbesök. Vi får se vad resten av dagen bjuder på.

Jag har ju helt glömt bort att visa upp bilderna jag tog när jag hade besök av Leo solros i veckan. Du milde vad snygg han är!!!


Helsyskonen India (Pionkullen) och Leo (Solroskullen)

Leo
Så kul att träffa denna goding.

Nu ska jag ta lite tag i dagen. Önskar dig en trevlig lördag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.