Söndagslugn med packning

Godmorgon kära läsare.

Tar mig en liten stund för att blogga om ingenting. Sen lär det inte bli någon blogg förrän tidigast torsdag  eftersom det nu stundar en liten semestertripp för oss. Ska bli så otroligt skönt, så härligt. Sonen lyser av lycka över att få åka till sitt älskade Skara sommarland. En dröm han haft så länge. Äntligen blir det av. Bara jag, Daniel, Adam och en av hans bästa vänner ska ha några trevliga dagar tillsammans. Vi och inga hundar. Hmmm hur ska jag överleva detta??? Men jag ska vara ärlig och säga att det faktiskt ska bli väldigt skönt men ojjjjj vad jag kommer att sakna dem.

Vilket sommarväder vi har. I går förmiddag regnade det och på eftermiddagen kom värmen. Det blev en bra stund på madrassen i poolen. Vattenhunden Niña blev hysterisk över att inte få vara nära mig och ville i poolen hela tiden. Sabina tog i henne och hon simmade och simmade med ett enda mål - upp till mig på madrassen. Efter simturen blev hon såååå trött :-)

Lilla valpen Davii busade runt och hittade saker att ligga och tugga på. Denna goding. Så lätt och så enkel att ha att göra med. På nätterna har hon sovit hos Sabina i sängen. Hon är så lugn och trygg.

Det går så bra med hennes syskon i deras familjer.

Gandhi:
Flyttat till Gränna. Han förgyller sin familjs vardag. Detta meddelande fick jag från hans matte på FB. Ord som gör mig så lycklig...

Monica! Jag är så vansinnigt kär och lycklig!!!! Har aldrig varit med om en sån fantastisk liten kille! Han visar tydligt när han behöver gå ut! Han äter bra och nu efter två nätters tortyr sover vi alla gott! Hälsar lugnt men intresserat på barn vuxna o andra hundar. Han är helt enkelt bäst! Tusen tack för detta stora mirakel!!! Saknar er alla! /Eva
Bella:


Flyttat till Oslo/Norge. Här bor hon tillsammans med "storasyster" Nala som är syster till vår fina Fei. Det går så bra med hundarna tillsammans och hon skapar stor lycka i familjen...

Monica. Jeg må også si vi er takknemlig for lille Bella. Hun er så harmonisk, trygg og herlig! Og hun fungerer utmerket med storesøster Nala. Du har gjort en fantastisk jobb med denne valpen 

Elvis:

Flyttat till Snogeröd som ligger några få mil från oss. Verkar ha blivit husses hund :-) Elvis bor tillsammans med en underbar Goldenkille vid namn Ozzi. Lille Elvis är lika högt älskad i sin familj som sina syskon.

Det blev lite skrytinlägg hihi... men inte varje dag men får så goda vitsord. Lägger de här så jag aldrig glömmer.

Nu väntar dagens måsten. Väskorna ska packas. Tvätt ska fixas och en liten snabbstädning ska göras. Vi åker iväg tidigt i morgon bitti då vi har 4 timmars bilresa framför oss. Dottern ska bo här och vara hundvakt och då måste det vara fint i huset.

Önskar sig en trevlig söndag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.