Var är tiden???

God eftermiddag!

Nä, jag ska inte be om ursäkt för utebliven blogg :-) men lite måste jag i alla fall :-) Mitt och familjens liv rusarjust nu fram i 190 km/timme. Hinner knappt med. Vi har haft några så underbara dagar med världens härligaste vänner. Vi har idag lämnat ut 3 av våra 4 valpar och i morgon kommer underbara Unni med man från Norge för att hämta sin valp, 4 av 4. Fy sjutton vad det kommer bli tomt i huset sen.

Valparna förgyller mina dagar. Man har något att pyssla med och ta hand om på ett väldigt vårdande sätt. De stora behöver sitt men inte den där "babyvården" liksom. Den där mysiga omvårdnaden som ger så mycket kärlek tillbaka. Nu dröjer det flera månader innan jag får sitta där och hjälpa Elza i hennes förlossning och sen de där sömnlösa nätterna och den härliga omvårdnaden. Jag älskar uppfödarlivet! Huga vad jag kommer sakna det. Hoppas innerligt att de valpköpare som bor i min närhet blir flitiga på att göra besök framöver. Jag bara måste få lite valpdoft i näsan då och då.

Nu tar vi veckan från början. Börjar i onsdags då Gandihs matte anlände för ett par dagars besök. Han har nu flyttat till Gränna så det är lite avstånd mellan oss. Vilka dagar vi haft och Eva... vilken kvinna! D gick och la sig medan jag och Eva satt uppe till kl 3 ca varje kväll och bara pratade och pratade och pratade om livets innehåll. Som jag njöt...
Torsdag var Eva, Gandhi och hennes sambo med på min valpkurs i Lund. Därefter åkte vi hem till färdigdukat middagsbord. Dottern som firade sin födelsedag hos oss hade fixat tillsammans med mina föräldrar. Vilken kväll! Den var magisk, helt underbar och jag kommer aldrig glömma den kärlek och känsla som Eva och Maikel gav när de underhöll oss med gitarr och sång. Mina föräldrar är så glada att de fick uppleva detta. Tusen tack kära underbara vänner. Vi ses snart igen hoppas jag...

Mormor, dottern Sara och sonen Adam

barnen

dottern Sara

Sara hade bakat tårta

Underbar underhållning

Skål



Älskade son och dotter.

Bästaste gästerna <3
Nu har dessa gäster åkt hem med sin fina lille Gandhi. Denna valp kommer bli den mest bortskämda i världen :-) men vad gör det? Hundar har man väl för att skämma bort och älska högt??? Det har i alla fall jag mina till :-)


Jag och mamma Alize, Eva och hennes Gandhi

Gandhi med foderfamilj.



Jag bara älskar Evas halsband i denna bild.

Kloklippning innan flytt.
Det var fler som flyttade idag. Elvis och Davii blev hämtade av sina nya familjer.

Davii med sin underbara matte Micaela
Elvis med härliga matte och husse, Marie och Jens
Jag är så lycklig över de familjer alla dessa valparna fått och får. Det kan bara inte bli bättre. Har redan fått en del rapporter och alla är så positiva. Jag önskar de alla lycka till av hela mitt hjärta. Jag känner mig så trygg och så nöjd.


I fredags hade jag/vi dessutom besök av Sigge Solros med husse och matte. Vilken hund han utvecklats till! Så trygg och så stabil och sååååå vacker! Bedårande på alla sätt och vis.




Sigge med matte, mamma Heidieh och lekkompisen Frigg



Mamma Heidieh


Jag kan verka farlig trots att jag inte har så många tänder i munnen :-)
_____________________________________________________________________

Ja, hit kom jag i söndags när jag fick en liten stund över och skrev lite blogg. Stunden blev kortare än jag trodde så jag hann inte skriva klart och publicera inlägget. Ovan en "gammal" blogg och här kommer det nya :-)

Det är så otroligt tomt här i mitt hus. Inga små parvlar springer runt mina ben och tigger på uppmärksamhet. Jag är inte längre bunden till mitt hem utan har åter fått tillbaka min frihet. En frihet jag dock inte saknat ett dugg.
I går när lilla Bella lämnat oss tog jag sonen och åkte mot badet. Där mötte D upp oss när han slutat sitt jobb. Vi låg en liten stund och solade och jag tog ett dopp i det varma vattnet. En timme senare började hemlängtan och rastlösheten slå rot och jag lämnade make och barn på badet och for hemåt för att förbereda kvällens middag. Borta bra men hemma allra bäst :-)

Idag sitter jag och letar hanar till mina tikar för kommande parningar. Har nu skrivit ut måååånga stamtavlor för att jämföra och leta. Kommer jag hitta det jag söker tro? Det lutar åt två parningar inom kort tid då efterfrågan efter en LS valp börjar bli stor. Underbart kul. Familjen växer till min stora glädje.

I går var det lilla fina Bellas tur att åka till Norge med sin nya familj.

Bella med sin matte Unni

Min kära pappa med Bella


Bellas "storasyster" Nala. Syster till vår Fei

Bella och Nala






Bella med husse Roy




Mot Oslo!
Det kändes hårt att lämna över henne och nu har alla 4 valparna åkt till sina nya familjer. Får ständiga rapporter där alla höjer valpen mot skyn och jag får en massa beröm. Känns väldigt gott kan jag säga :-) Jag fick ett underbart dygn tillsammans med Roy och Unni där vi umgicks, shoppade, åt och drack gott. Jag hoppas vi ses snart igen!

Nu hinner jag inte skriva mer för snart får jag besök. En familj som vill träffa mina hundar inför ett ev valpköp framöver. På återhörande i morgon bitti.

Kramiz kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.