Aktiveringsvecka

Godmiddag kära läsare!

Denna vecka som skulle gå i lugnets tecken har istället bytts ut mot en aktivitetsvecka för mina älskade hundar. Igår förmiddag hade jag tråkigt och skrev ut det på FB. Vips så nappade en kär vän och frågade om vi inte skulle göra något kul tillsammans. Mitt förslag var lite promenad och hundbad vid Saxtorpssjöarna. Sagt och gjort och en timme senare var vi alla på plats. Det blev mycket hundbad och bus. Chia som aldrig ens går nära vattnet fick världens fnatt och tog flera ordentliga dopp. Här kommer lite bilder.

Frigg

Frigg och India

Superskendräktiga Heidieh

Underbara Frigg

Friggeligg

Skönheten India

Bästaste Friggis

Underbara Heidieh


Kolla! Jag har bytt bort alla vassa tänder!

Frigg och LS Chianti

Frigg och Chianti

Bästa kennelstammodern - Chia.

Chianti och Sandra

En pigg Chia

En tokig Chia
Igår kväll hade jag ett gäng lugna och trötta hundar :-)

I dag tog jag åter bilen för en aktiveringsförmiddag. I dag drog jag, India och Frigg till Storegård Hundpark tillsammans med Jula och LS Falla samt Cecilia och Sandra med Chia, Chianti och Smilla. Här kommer dagens bilder.

Julia och India myser

Jippieee! Vännerna kommer.

Gänget samlat på miljöbanan

India testar bron.

KlätterFalla och matte Julia

Cecilia med sin Chianti

Frigg och India

Chia

Frigg

Julia med Falla och Chianti

Frigg och Chianti

Julia försöker få sin Falla att gå genom petflaskeväggen.

Sandra försöker dela upp fikan.

India på gallerbron

Tanten Chia leker med småttingarna.
Nu har jag ett gäng sovande hundar runt mina fötter igen. Får låta India vila lite innan hon och jag ska promenera ca 1 mil för att hämta upp sonen och sen ta tåget mot mina föräldrar. Det bjuds nämligen på middag där idag! Riktig husmanskost serveras det - Bruna böner och stekt fläsk. Det du....

Nu ska jag jobba. Ha en bra tisdag! Kramiz

Kommentarer

Unknown sa…
Härliga, glada hundbilder! Blir lite avundsjuk på dig och dina vovvar som har så roliga (och aktiva) vänner att leka med :)
Så underbara bilder! Jag formligen ÄLSKAR schapparnas uttryck och virvlande päls!
Och vilken härlig hundgård ni har tillgång till!
Vi håller på att bygga en Hundrastgård i Lindesberg(Örebro) och blev jätteglada över att få se bilder från andra ställen.

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.