Födelsedagskalas.

Godmorgon kära läsare!

Det är fredag! Dagen som jag stressat så inför har kommit ikapp mig. Den är här, i mitt hus, i mitt "måste göra". Dagen jag haft sån ångest inför. Vad händer? Jo, jag mår prima liv idag. Allt tack vare underbara vänner, världens bästa föräldrar och världens bästa make! Utan deras hjälp hade jag nog inte suttit upp ur sängen idag.

Som jag berättade igår har jag inte sovit på hela veckan. Nätterna har varit så oroliga och jag har haft en stor ångestknuta i magen. Hur i hela fridens namn skulle jag hinna med allt som måste göras till idag?
I går förmiddag kom mina kära föräldrar hit och hjälpte mig. De hjälpte mig att städa, fixa mm så idag är det i stort sett bara att snabbstäda ovanvåningen, duka och laga till maten. Underbart. Tack kära mamma och pappa! Ni är det bästa som finns <3

Sen hade vi det där med inköp av dagens mat och sonens presenter. Hur skulle jag hinna??? Fram emot eftermiddagen sände jag iväg ett litet sms, med vånda, till en av våra instruktörer/vän med en fråga om hon kunde tänka sig ta min kurs igår. Hon svarade omedelbart ett glatt ja och stenen föll från mitt hjärta. Jag hann med gårdagens inköp! Så jag och maken for iväg igår kväll och köpte presenter och gjorde hela dagens matinköp klart i lugn och ro. Det var faktiskt medicin för själen att gå där på köpcentrat och leta presenter. Allt blev fixat tack vare goa Cicci.

Jag och D kunde sätta oss ner i soffan igår kväll i lugn och ro och bara njuta av lite tv-program. Till det tog vi faktiskt ett glas vin/öl. Riktigt gott. Vi pratade om mitt "problem" en hel del under tiden som tv:n rullade på och efter det kände jag enorm lättnad. Älskade make - kommer alltid med de rätta lugnande orden. Altid finns han där för att lyssna på mig. Jag kan beklaga mig, skälla på honom, oja mig, ja jag vet inte allt - ändå älskar han mig och lugnar mig. Jag är gift med världens bästa D!

Tillsammans har vi skapat 3 av världens bästa barn. Minstingen, lilla sladden, fyller hela 10 år idag och det är honom vi ska fira tillsammans med släkt och vänner. Vår goa lilla Adam <3 Denna snälla, omtänksamma och underbara pojke är inte längre min lille bebis. Han börjar bli stora pojken nu. Snart lika lång som sin mamma :-) Denna pojke jag inte får väcka med presenter och glass denna morgon då han har varit på lägerskola hela gårdagen, natten och i dag på förmiddagen. Hoppas de har firat honom lite nu på morgon.
Jag ska hämta honom kl 14 på lägerskolan och har då med mig en liten present. Tror nog han blir glad. Dock ska jag skoja lite med honom. Första paketet jag överlämnar innehåller en paket Idealmakaroner, de enda makaroner denna unge ska äta :-) Nästa paket innehåller sen något han hett önskat. Blir nog bra.

Ja, idag är det alltså födelsedagskalas för hela slanten. Så fort min frukost är intagen ska jag börja fixa med maten. Det blir Bourgundisk köttgryta med kokt potatis. Det ska lagas mat åt ca 20 personer så jag har att hitta på. Tårtan är beställd och ska hämtas under eftermiddagen. Dukningen kommer mina kära föräldrar hit och hjälper mig med. Ja, jag vet vad jag ska göra idag men jag är helt säker på att det kommer bli en helt underbar födelsedagsfredag. Jag känner mig helt lugn vilket jag tycker bådar gott.
För hundarnas del blir dagen "tråkdag" men det är så nyttigt så för dem. Kvällen blir ju full av aktivitet och då är det bra om de är utvilade.

Avslutar dagens blogg med lite "solrosbilder". Kullen med de 12 härliga syskonen. Föräldrar är LS Heidieh och Urtehagens G Biloba Max. Ägarna har börjat skicka in lite bilder på sina älsklingar nu när den blir 6 månader. Så himla kul att se och jag vill så gärna dela med mig av de fina bilderna...

LS Vida - 16 kg
LS Pendo - 13,6 kg (var minstingen i kullen)
LS Lodde - 13,5 kg
LS Chianti - 10,9 kg
Det är dem bilder jag fått in och jag hoppas det kommer fler bilder som jag kan visa upp här i bloggen :-)

Nu önskar jag dig en trevlig fredag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.