Röntgenresultat.

Ja, då var det äntligen gjort. India har nu fått sina armbågar (ED) och höfter (HD) röntgade idag.

Vi börjar med hennes höfter:

Jag tycker det ser mycket bra ut och det tyckte även veterinär och sköterska. Absolut ingenting att klaga på här inte. Kan möjligen vara en kant på Indias högra (vänster i bild) höftkula som har en liten kant i nederdelen av kulan men veterinären trodde inte att detta skulle påverka eller var något att bry sig om. Nu varken kan eller får veterinären uttala sig om någon HD-grad så det är inte gjort. Vi har bara tillsammans konstaterat att vad vi kan se, så bådar det för gott resultat. Här känner jag mig mycket nöjd.

Över till armbågarna.

Här är det lite oro. Det är Indias högra armbåge (vänster i bild) som är orsaken. Sköterskan och veterinären kunde se en svag dubbellinje på ovansidan av ledskålen. Jag kunde se den linjen på röntgenskärmen men här kan jag inte för mitt liv se den. Sen är en annan liten oro, fortfarande på vänster armbåge, att spetsen längst ner i leden inte går lika långt upp som den gör på den högra leden. Studera båda armbågarna riktigt noga så ser ni att det är skillnad på dem. Nu tror vi dock inte att detta är några pålagringar och det är ju det SKK letar efter så förmodligen och förhoppningsvis får hon 0 på båda armbågarna av SKK men jag kan som sagt inte vara säker.

Det är några oroliga dagar som väntar nu suck... Riktigt oroliga då detta resultat ger Indias framtid som mamma. Höfterna är jag inte ett dugg orolig för men vänster armbåge.... Usch och fy.....

Nu ligger India och sover lugnt på sin bädd. Övriga hundar är i hundgården så hon ska få lugn och ro och vila ut det lugnande medlet hon fick. Veterinären gav henne muskelavslappnande medel och lugnande medel för 12 kg, India väger 18,3. Så skönt att de inte överdoserar såna här medel.

Jag är mycket nöjd med dagens undersökning. Hoppas nu innerligt att jag blir lika nöjd med hennes resultat.

I väntan på att India ska komma vakna upp.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.