Tannamagaren

Godmorgon!

Vilken natt jag haft. Har sovit max 3 timmar då jag vaknade runt 3-tiden och låg sedan sömnlös till ca 6 i morse. Sen somnade jag och som jag sov när klockan ringde, gäsp. Det var bara att masa mig upp och få iväg sonen till skolan.

Morgonen började med stress. D kom infarande i sovrummet istället för att sätta sig i bilen och köra till jobb. VAR ÄR MINA NYCKLAR??? hojtade han. Hur i hela världen ska jag veta det? Jag har inte kört med den bilen igår. Det slutade med att han fick ta "min" bil och jag visste hur jag skulle börja denna fredag. Fixade frukost till sonen som åt medan jag tog ut hundarna. Sen började ett evigt letande. Inga nycklar fanns någonstans. Till slut funderade jag på om inte D gick ut och matade kaninerna när han kom hem från jobb igår. Sista stället jag kunde tänka mig men väl värt att leta på och se, där på plattorna utanför uteplatsen låg en liten blänkande nyckelknippa. Det var nästan så de fick en kyss av mig när jag hittade den :-) Bilen for iväg mot skolan och när vi kommer fram ser vi att Adams klasskamrater går mot gympahallen. Glad i hågen utbrister han att det är gympa idag, han älskar gympan. MEN... - Jag glömde gympaväskan hemma! utbrast han. Amen, vad  ... du är en liten klant! Det blev till att vända bilen mot hemmet igen och sen tillbaka till skolan.

När vi tog första svängen till skolan ringde jag och väckte mina kära föräldrar. Jag skulle till tandläkaren som ligger i samma hus som de bor i och tänkte att de kanske kunde bjuda lite frukost på mig innan tandläkarbesöket. När jag nu fick vända hem igen blev tiden väldigt knapp för den där frukosten så det blev en kopp kaffe och en macka på ca 10 min innan jag fick promenera till tandläkaren.

Natten har som sagt varit orolig och när jag låg där och försökte somna om blev det lite körigt i magen. En del av den vakna natten fick tillbringas på "hemlighuset". Frukosten gick ner i en hast och det resulterade i att jag bara precis hann sätta mig i tandläkarestolen så längtade den köriga magen åter igen efter det där lilla huset. Men det går ju inte för sig att be tandläkaren ta en paus för att jag ska springa på toa. Nej, det var bara att bita ihop och hoppas hon gjorde ett snabbt jobb. Jag fixade det och det var med en stor lättnad jag sen fick lämna stolen och styra stegen mot "det lilla huset". Puhhh...
Nu är min rotfyllning helt klar och jag bokade en tid för något jag länge funderat på, en undersökning så jag kan starta igång en tandförsäkring. Så skönt att ha den när man blir gammal och tänderna sämre.

Lilla Elza!
Jag har fått en glädjande rapport från Elzas matte Sandra under gårdagen och i morse. Elza mår illa!!! Jag ropar högt av glädje då detta betyder att vi väntar valpar i hemmet om ca 5 veckor. I går åt hon sin frukost med halv avsmak och i morse bara tittade hon på skålen med stor avsky. Hon går också runt och ulkar lite. Jag och matte Sandra tycker det är underbart, Elza tycker nog att illamåendet är mindre underbart :-)

Elza med sin LS Take my hand-kull.
Jag är såååååå glad! Jag längtar såååå mycket efter att få känna den där underbara valpdoften igen

Igår kväll var det dags att hålla veckans sista hundkurs, min älskade Fortsättning 1 i Lund. Igår såg jag vilka otroliga framsteg alla kursdeltagarna gjort under de 7 gånger vi träffats. Jag är djupt imponerad! Nu hoppas jag innerligt att allihop vill fortsätta på Fortsättning 2 så vi får fortsätta träna och utvecklas tillsammans. Mitt nya koncept höll och det gav precis det resultat jag önskade.
Med mig på kvällens kurs hade jag Frigg. Min lilla älskling som tycker att det är skönare att slappa på filten och försöka lära genom att se vad andra gör :-) än att göra själv. Igår vet jag dock inte vad som hänt. Hon visade direkt vi kom på plats att hon ville jobba. Hon jobbade med en iver jag aldrig sett hos henne. Hon t om skällde på mig när jag det inte hände något. Kom igen matte!!! Det här är ju kul. Än en gång konstaterar jag att man ska ha is i magen när det gäller valpar. Vill de inte jobba så låt de sitta på en filt och ta intryck av andra hundar och platser. Låt de vara med på leken. Låt de styra aktiviteten själv. Det viktiga är att de får vara i grupp och lära sig det sociala språket. Träningslusten vaknar när den vaknar. Tvingar vi hunden tror jag inte det blir bra. Jag var så lycklig igår när jag och Frigg åkte hem från vår kurs. Nu jäklar ska det tränas hund om dagarna här!

Men idag blir det nog ingen hundträning. Nu har jag skrivit klart och jag ska ta tag i fredagsstädningen. Sen blir det en dusch och ikväll kommer dotter och "svärson" på middag. Vi ska äta god Racklett tillsammans.

Oj, höll ju på att glömma berätta att jag också hunnit med ett besök hos frisören i morse :-)

Dottern Sara´s katt gör sitt bästa för att få ordning på morgonrisbunken på mitt huvud.


I morgon och söndag är det arbetsdagar så jag passar på att njuta av dagens ledighet.

Önskar dig en trevlig fredag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.