Har lagt en kabel!

Godmorgon!

En timme i telefon löste ett väldigt långvarigt bekymmer.
Vi har haft väldigt dålig fart på vårt bredband. Sidorna har sniglats upp på skärmen och vi har nästan blivit lite smått galna när vi suttit vid datorerna. I dag tröttnade jag rejält och ringde upp vår internetleverantör. En väldigt trevlig och hjälpsam man hjälpte mig att gå igenom den ena inställningen efter den andra. Vi fixade och donade medan vi tog en kopp kaffe vid varje väntetillfälle. Modemet skulle startas om, datorn skulle startas om och då min dator behöver låååååång betänketid så blev det en hel del koppar kaffe.

När jag gjorde en mätning av bredbandet tog vi emot ynka 5,25 mbit/sekund och skickade upp 1,04 mbit/sekund. Upp är som det ska, ner är en katastrof! Men till slut så lyckades vi ta emot hela 17,25 mbit/sekund tack vare supporterns kunskap. Hur löste vi detta då? Jo, vi fick stoppa in en nätverkskabel i datorn :-( Detta har vi testat tidigare med lika uruselt resultat på mätningen men denna gång bad han mig inaktivera det trådlösa nätverkskortet och vips så fick vi vad vi skulle ha! Så... teknikens utveckling... tar mig tillbaka till teknikens ursprung. Men hellre en kabel i datorn och den fungerar. Jag ska också testa att byta ut kabeln i vår trådlösa sändare till tv-boxen.

Idag är det fredag! Underbara härliga fredag, veckans allra bästa dag. Denna fredag är mer underbar än många andra fredagar för denna fredag är inledningen till en veckas semester. Nästa vecka är det höstlov i skolorna, sonen är ledig liksom många andra barn. Vi har valt att hålla Bonizas Hundskola stängd under denna vecka då det är många barnfamiljer som väljer att ta lite semester. Vad jag ska ta sovmorgnar nästa vecka :-)

På tal om Bonizas Hundskola. Igår var det åter igen kurs i Lund. Denna kväll började vi med en Fortsättningskurs 1. Ett gäng duktiga hundtränare med sina hundar gjorde div. lydnadsövningar. Efter bara en liten stund upptäckte vi lite blod här och där på golvet, en av tikarna började löpa. En liten pojkhund hade därmed väldigt svårt för att koncentrera sig. Jag gav en stor eloge till husse som hjälpte sin hund på allra bästa sätt, ställde lagom höga krav och bröt för avslappning när hundens hjärna var på helt annat håll. Men det gick! Vi lyckades jobba på bra även om vi var i samma rum som en löptik.
Kurs nr 2 var Fortsättning 2 - En kurs där vi helt och hållet ägnar oss åt shaping (fånga ett beteende och forma fram det till önskat mål). Det träningssätt som jag älskar högt. Med mig denna kväll hade jag India som jobbar som en stjärna. Denna hund! Så arbetsglad och så otroligt duktig. D var också med på kursen och han hade Bonzo med sig. Även denna hund är underbar att jobba med. Han är gammal och stel men han visar mer än gärna upp sina kunskaper. Vi visade lite "back om" och "runda". Tror han kommer sova hela dagen idag :-) Jag har en sån underbar grupp att jobba med. Det är så himla kul och igår mådde jag bara så bra när jag åkte iväg för att hålla mina kurser.

Just nu sitter jag och är lite nervös. Fei med fodermatte är nämligen hos veterinären. Hon ska ögonlysas och hon ska HD/ED-röntgas. Snälla underbara Lina fixar allt. Jag är så glad och tacksam över att Fei får bo i denna härliga familj. Ingen kunde ha bättre hand om Fei än Lina.

Fei med fodermatte Lina

Fei väntar på sin tur på djursjukhuset.
Fei med sin älskade familj.
Om nu allt går som vi önskar har vi planerna på Fei´s första valpkull till våren. Mer om det kommer när vi fått alla resultaten.

Nope! Nu är det dax att hålla fredag och ta tag i fredagssysslorna. Det ska städas och donas så det är fint tills resten av familjen kommer hem.

Önskar dig en underbar fredag. Kramiz!

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.