Vi väntar.

Godmiddag!

Går just ni i "väntans tider". Första väntan är på den underbara stormen som är på väg att blåsa in över oss. Nu hörde jag precis att det "bara" blir storm här men orkan på västkusten. Funderar starkt på om jag ska ta mig till Västkusten denna dag. Ta in på ett hotell och sitta där och njuta av att vinden viner runt husknuten men jag får väl hålla mig hemma och njuta av de lite mindre vindarna som ska komma hit. Jag älskar storm och oväder. Det är så spännande. Jag längtar.

Denna måndag är semestermåndag. Hundskolan håller stängt och sonen har skollov. Jag sitter här vid köksbordet och njuter av ledigheten. Bara för att jag kan sitter jag bara och "leker" vid datorn. Dottern gick i helgen igenom Photoshop med mig och jag har nu lekt ihop lite bilder...

Den blivande mamman Elza

Godingen Frigg som precis blivit 8 mån.

Min fina India
Det här är kul. En gång i tiden var jag expert (hrmm...) på detta programmet och jag lärde upp dottern Sara. Numera har jag glömt allt och nu var det alltså experten, dottern Sara, som fick lära upp mig. Tänk vad det kan ändras.

Den andra väntan är då på de kommande valparna. Elza är nu i vecka 7 och vi har bara 2 veckor kvar. Har idag mätt hennes mage;
  • mage: 67 cm
  • midja: 62 cm

Kollade gamla anteckningar och idag har hon exakt samma mått som hon hade när hon födde kullen om 6 valpar. Det här bådar gott...

Hon mår som en prinsessa och äter som en häst. Hon är pigg och glad och ovanligt aktiv tycker jag.

Oj, hörde nu precis att SMHI har utökat varningen av klass 3 till även Skåne. Stormen kommer in runt 16-tiden. Spännande, spännande. Då har jag inte tid att sitta här längre utan nu ska jag sätta mobilen på laddning, plocka fram ficklampa och ljus mm.

Vi får höras senare. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.