En kortis

Godmorgon!

Idag blev det "tidig" uppstigning. Hade bil hemma och körde sonen till skolan, därefter till gyn för undersökning. Det konstaterades att jag är i övergångsåldern men inte tillräckligt med besvär för att behöva stoppa i mig en massa tabletter. Inget jag protesterade emot för jag mår faktiskt väldigt bra just nu. Jag kunde bara höra av mig om jag behövde framöver. Skönt att ha kollat mig i alla fall.

Nu bär det snart iväg på en liten minisemester. Jag, maken och sonen ska ju på storslam på lördag men vi åker upp redan idag. Jag har nu börjat förbereda mig för att lämna hundar och valpar. Vet att de kommer ha det så bra dem bara kan men ändå är det så svårt att åka iväg utan hund. Frigg och India är nu hos sina passefamiljer och de har det så bra så. Jag har det mindre bra ;-) Jag älskar att åka iväg på kortsemestrar men inte utan mina hundar, dock ska jag nu se till att vi har en underbar helg tillsammans.

Egentligen är det helt onödigt att hålla på och väga valparna varje dag men jag tycker det är en så mysig stund så jag kan inte låta bli, samt att du som valpköpare får lite överblick om din valps utveckling. Jag tog också lite ansiktsbilder idag när jag höll på. Inga bra bilder då det är alltför mörkt i köket och jag vill inte använda blixt på närbilder pga deras ögon. Men en dålig bild är nog bättre än ingen alls :-)

Dygn 17.


Selma

Dagens vikt: 923 g, + 43 g















Sussi (LS Tulipa Queen of night)

Dagens vikt: 900 g, + 48 g
















Gosse Ljusrosa

Dagens vikt: 742 g, + 42 g














Klinga

Dagens vikt: 857 g, + 69 g
Dagens storätare :-)















Gosse Ljusgrön (schackbräda)

Dagens vikt: 814 g, + 48 g

















Gosse Orange.

Dagens vikt: 761 g, + 47 g












Ruff

Dagens vikt: 913 g, + 53 g














Ja, det var hela barnaskaran. De är så lugna, harmoniska och så runda om magen :-) De mår verkligen gott hela gänget. Det börjar bli riktigt trångt vid mjölkbaren.



Nu hinner jag inte skriva mer för nu är det packning som gäller. Måste ju bestämma mig för vilka kläder jag ska ha i morgon kväll. Det finns ett tema på festen men detta måste man tolka själv. Hur ska jag tolka det tro??? Funderar och funderar och funderar... Men det blir säkert så bra så. Kan inte annat än bli trevligt med denna underbara värdfamilj.

Önskar dig en trevlig fredag och helg. På återhörande på måndag fm. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.