Ett tomt hus.

Godmorgon!

Det är helt otroligt hur mycket plats en hund kan ta och hur mycket liv i ett hus en enda hund kan skapa. Det är så otroligt tyst här hemma idag, inte ens morgonens promenad var ljudlig. Det saknas något i vårt hem och det saknas otroligt mycket. Det saknas en Friggeligg! Jag saknar hennes bus, upptåg och alla slickar och India saknar henne väldigt mycket. Hon springer runt och letar efter Frigg och vid minsta ljud ute springer hon mot dörren med viftande svans. Frigg har verkligen gjort sitt intågande i vårt hem.
Man säger att "Man saknar inte kon förrän båset är tomt" och så är det faktiskt. Nu när inte Frigg är här känner man hur mycket detta lilla underbara, för tillfället, busfröet betyder för oss alla. Det finns ju inget liv alls i det här huset utan Friggan. Här finns ingen man får springa och kontrollera stup i kvarten för att se vad hon har gjort för fina fynd. Det finns ingen som hjälper mig så bra med morgontvätten. Det finns ingen som jagar katten runt i köket. Det finns ingen som underhåller India utomhus i trädgården halva förmiddagen. Det är tomt, det är så otroligt tomt utan Friggan.

Men det går då ingen nöd på Frigg. Hon har det hur bra som helst på sin semesterhelg hos Fei och hennes underbara familj. Hon har redan gjort ett intågande med bravur där.

Fick denna härliga bild igår kväll av familjen. Tror sonen Gustav har fått en ny kompis :-)

Ikväll blir det ännu mer tomt men som tur är så är inte jag hemma förrän det nästan är dags att gå och lägga sig så jag kommer inte märka så mycket. Men i morgon... Då är bara Bonzo (som sover halva dagen) och Elza med valparna hemma. India åker nämligen till sin semesterfamilj ikväll. Hon har varit hos familjen en gång tidigare och hon stortrivdes liksom de stortrivdes med henne.

Morgondagen vill jag knappt tänka på. Usch vad tyst det kommer vara i huset. Som tur är så har jag vår älskade Farmor som sällskap. Hon kommer hit ikväll och hon ska tillbringa sin helg här som valpvakt. Detta är inte första gången för henne så jag lämnar över min älskade valpkull i trygga händer. Hon har full kontroll på allt. Vi ska ju äntligen åka på den där festen som jag har längtat så otroligt mycket efter. Det är vår fina Gandhi Lilja´s fodermatte Eva som firar sin stora födelsedag med buller och bång.

Jag hoppas och tror att det blir mycket musik med Eva och Maikel. Detta underbara par med den magiska gitarren och rösten. Jag får aldrig nog av att lyssna på dem. Här hör du deras senaste alster på You Tube. I morgon lär det bli sista blogginlägget för helgen. Tror inte Farmor är så intresserad av att blogga här :-) Kanske gör jag en och annan instickare via mobilen men det kommer inte bli någon valprapport. Vi åker mot Gränna vid 13-tiden och är tillbaka på söndag kväll. Ser ut som om du får hålla dig till tåls till måndag morgon. Vi ska bo på hotell och vi ska gå på fest - åhhh vilken mysig helg som ligger framför mina fötter. Valparna ja! De växer så det knakar. En liten goding är fortfarande lite lös i magen men jag hoppas att avmaskningen en liten dos getmjölk om dagen kan hjälpa. Han är pigg och aktiv så det är inget han mår dåligt av.

Något annat har jag inte att rapportera om idag. Ingen vägning då jag nu väger dem ca 1 gång/vecka om inget annat inträffar. Den lille orange med den oroliga magen kommer jag dock väga dagligen för att hålla koll på att han inte tappar i vikt. Ännu så länge är det då ingen risk.

Avslutar dagens inlägg med lite bilder som jag fått in till vår underbara Lightschapsgrupp. Blandade bilder på hundar från olika kullar...

Mamma Alize, Pappa Bosse
LS Chianti Solros 9 mån. Mamma: Heidieh, Pappa: Max
https://www.facebook.com/photo.php?v=10152403076768219&set=o.148215488610164&type=2&theater LS Davii Lilja´s premiärutställning.
Kritik:
5 mån tik, söt helhet, fina ögon, kort hals, kunde ha mer markerat förbröst och mer volym i kroppen, tillräckligt bra vinklar, rör sig lite slarvigt framifrån, kunde ha lite mer steglängd från sidan, glad och trevligt temperament, välvisad
https://www.facebook.com/photo.php?v=10202509545088395&set=o.148215488610164&type=2&theater    LS Alise Solros älskar den nyfallna snön. Bor i  Löken Verk, Norge.

Vackra Sigge Solros, 9 mån
Hilda, H-kullen bor i Stockholm. Mamma: Chia, Pappa: VIDOCQ DU XIANG KI
LS Wilma Sun, Mamma: Elza, Pappa: Urtehagens C Sativus Robbin.
Maria med hennes Milou Pion. Mamma: Heidieh, Pappa: Urtehagens G Biloba Max.
Maria och Milou har börjat en tävlingslydnadskurs: Instruktören tyckte inte han var typisk för rasen- han var lugn, social och trygg. - Undrar vilka individer från vår ras denna instruktör har träffat tidigare? Jag var glad över hennes omdömme av Milou men det är faktiskt så att han är så rastypisk som man kan vara :-)

En underbar hälsning från NordNorge - LS Trixi Star. Mamma: Elza, Pappa: Gordon of the gentle Bears
 
LS Ronja Moon har fått ny bädd. Mamma: Chia, Pappa: Carnac´s X-man
Ja, nu får det räcka med bilder. Skulle kunna lägga in många fler då det dagligen berättas om LS hundarnas upptåg i vår underbara Lightschapsgrupp på FB.


Avslutar med en bild jag precis såg. Det är den blivande pappan (till våren), Indias kommande kavaljer som är ute på morgonpromenad i det härliga vädret. Han är så vacker.

Nu står det en del arbete på schemat. Önskar dig en trevlig torsdag. Kramiz

Kommentarer

Vilken härligt riklig schappedos man fick här! Alldeles underbart!!

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.