Söndag igen.

Godmiddag.

Ja, då var denna helgen åter till ända. Helgerna går så otroligt fort och tiden med valparna i huset blir kortare och kortare. På tisdag är den hela 7 veckor gamla. En vecka kvar och flyttningarna börjar. Oj, vad jag kommer sakna dessa små parvlar. Ser redan fram emot India och Evves kommande valpkull som förhoppningsvis anländer i början av april (måtte India hålla sin löptid).

Många säger att det måste vara så skönt när valparna flyttar men jag känner aldrig så. Jag kan väl dock säga att det ska bli skönt att slippa städa ut bajstidningar varenda morgon och ständigt ha skurtrasan hängande efter mig men det är också det enda sköna. Jag kommer sakna deras mysiga kontaktsökande, tiden för att aktivera de små och alla stunder då jag sitter på golvet med famnen full av små gosiga nallebjörnar. Dessutom kommer jag få massor av tid över när alla valpköparbesök slutar. Hur ska jag fylla all den tiden? Nä, det är hemskt den dagen dem flyttar. Tur att jag denna gång kommer ha Klinga kvar hemma hos mig.

Klinga - fröken mörkgrön.
Daniel fick en actionvideokamera i julklapp. Denna har han testat nu under ett par dagar och här kommer resultatet av filmerna. Några bra och några mindre bra;

Äh, det får räcka med denna för det tar 100 år för att ladda upp den...

Tänkte att jag ska ta lite fina ståbilder på valparna i em. Sen presenterar jag en och en med vikt mm. Dessutom ska jag faktiskt bjuda på en otroligt fin och lite känslosam film från Tulpanernas förlossning. Om man är känslig ska man nog inte se på den. Jag är så glad över det jobb Sandra lagt ner på att fixa ihop den och bakgrundsmusiken kommer från min underbara vän och fodermatte till vår Gandhi Lilja.
Nu ska jag först plocka undan frukosten och städa undan lite, suck. Sen får vi se vad tiden räcker för under resten av dagen.

Kramiz


Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.