Och så var det väder igen!

Godmorgon!




Ja, så här började jag min morgon. Tog bilen och körde sonen till skolan men trodde minsann aldrig att jag skulle komma hem igen. Så här ser vägarna ut runt oss, så fundera inte en sekund på att göra ett besök här idag. Behöver du inte ge dig ut på de skånska vägarna så stanna hemma. Det är livsfarligt att ge sig ut. Tyvärr måste jag iväg igen vid 14 för att hämta Adam men det är det enda jag ska vistas på vägarna idag. Till den här vinden, fick jag höra på radion, att det väntas in ett omfattande snöväder mot kvällen och detta gjorde att vi faktiskt beslutat oss för att ställa in kvällens kurs i Eslöv. Vi är i ridhus och tränar så för den sakens skull berör inte vädret oss, men kursdeltagarna ska ta sig dit och vi vill inte att man riskerar sitt och hundens liv bara för att ta sig till en kurs. Vi skjuter kursen en vecka framåt. Det blir alltså myskväll framför brasan ikväll... Ska också ta lite hundträning under dagen/kvällen.

Igår hade jag besök hela förmiddagen. Det var min kära vän Lina som kom och hälsade på med Fei och Ville.

Dessa två hundar som verkligen funnit varandra. Fei har ju sitt "humör" gentemot andra hundar men även visat lite mot sonen då och då men sen Ville kom in i huset är hon helt förändrad. Inte ett enda "utbrott" mot sonen (hon har gjort detta om hon ligger och sover och han passerar hennes framtassar) och inte ett enda utfall mot någon passerande hund. Fei har funnit enorm trygghet i Lina och Ville. Så underbart skönt då funderingarna varit många på vad vi skulle ta oss till med henne. Vi möttes utomhus, som vanligt och jag hade kameran med mig... Lite av dagens bilder;

Schappegruppen samlad

Heidieh älskar inkallningar!

KlingaPingla

Fina Fei

Heidieh

Klinga och Frigg

Klinga

Frigg

Frigg och Fei

Klinga försöker hänga på de vuxna.

India

Fei, Klinga, Heidieh

Fei

Fei

India

Måååånga fina härliga sociala underbara Schappar

Heidieh

LS Ville, Klinga och Fei

Klinga och Fei

Fei

fr v: Ville, India, Fei, Frigg, Heidieh

India kände för lite agilityträning

Kan dem stora, kan jag tycks Klinga tycka

Lightschaps Tulipa Showwinner / Klinga

Helsyskonen Heidieh och Ville (t höger).
Det var en mysig förmiddag som fick brytas ganska fort då jag skulle iväg och ögonlysa India inför hennes kommande parning. Allt gick superbra på ögonlysningen och hon satt blickstilla så undersökningen var över på ett nafs. Nu har vi gjort alla (i mitt tycke) nödvändiga undersökningar inför en parning så nu får hon lov att börja löpa på studs. Hon visar alla beteende på att det är på G men ännu har hon inte kört igång riktigt. Kollar henne varje dag och blir lika besviken varje gång bomullstopsen saknar en droppe blod.

Min vackra India som måste börja löpa snaaaaaaart!!!!!

Världens bästa India.
Idag blir det ingen valpkurs så det var tur att Klinga fick följa med på gårdagens kurs. Jag höll Fortsättning 2 + 3 och detta lilla liv fixade minsann alla övningarna :-) Ok, jag lockade och visade mycket mer än vad jag hade gjort med en vuxen hund som kunde grunderna men hon fixade det! Jag var så imponerad av denna lilla skönhet. Vi tränade mycket att hålla sin position (sitt- ligg och stå kvar). Vi tränade också positionerna i snabba byten (grund för fjärrträning). Klinga lärde sig sitt och ligg på kommando från stå samt sitt från ligg. Jag testade efter ett tag och hon gjorde vad jag bad om. Bara en tillfällighet förklarade jag. Gjorde om och hon gjorde vad jag bad om direkt...OK, hon kan :-) Jag var så stolt och jag är så stolt :-) Så stolt över alla mina helt underbara hundar som bara är så perfekta som schapendoes ska vara. Sociala, vänliga mot allt och alla, inte skälliga (inte mina linjer), arbetsvilliga, pigga, glada, följsamma, lugna inomhus och aktiva utomus, hanterbara och riktiga knähundar. Jag har just nu 4 underbara kärlekar runt mina fötter just nu.

Nu får det räcka med skrivandet för dagen. Ska leka lite med Photoshop innan jag tar tag i dagens tvättskörd. Önskar dig en trevlig onsdag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.