Sommar?

Vaknade i natt och hade lite stresskänsla i kroppen. Tänk om min klocka inte larmade när det var dags att stiga upp. Jag var helt säker på att det var fredag idag :-) Gissa känslan när jag kom på att det faktiskt var lördag morgon... Underbar känsla.

Jag började denna, vad jag tror blir en underbar försommardag, med att ta ut hundarna på en morgonrunda. Alize tyckte inte att vi skulle skynda på utan tyckte att de redan nu kunde ta dagens "nöje" ute på den solbelysta ängen. India la sig lugnt ner och väntade på att de skulle bli klara med sitt.

Idag hade Milou lite svårare för att få till det. Han fick göra flera försök vilket han inte behövt tidigare. Alize pep också till så jag tror vi idag är på sista parningen. Känns skönt att ha detta gjort denna dag. Nu har vi fått till 5 bra parningar under 4 dagar och det känns jättebra. Vi har parat Alize på dygn 8, 9, 10 och 11. Blir det en gång i morgon också blir jag väldigt förvånad. Vi får se, det är hon som bestämmer!
Heidieh på semester.

India ja, det var bara hon som var med de här 2 ute. Heidieh åkte igår iväg till en av våra valpköpare på lite semester och Frigg och Klinga är kvar hos min vän Cecilia. I morgon tror jag att Milou kommer att åka hem och då hämtar jag hem mina älsklingar igen.

Frigg njuter i morgonsolen!
Kollade lite på India under tiden som vi stod och väntade på att hängningen skulle bli klar. Hon har en kvarvarande svullnad i vulvan och jag tyckte mig se att hennes spenar börja bli rosa, vilket är ett bra tecken på dräktighet. Dock är det ju så att man ser det man vill se ;-)

Min vackra India!
Idag blir det sommar! Enligt prognosen ska dagen bidra till strålande solsken och 15 grader varmt. Underbart! Dessutom är det dags att ställa fram klockan till sommartid. Det är sommar! Underbara älskade sommar!

Nu är det dags att ta tag i dagen. Klockan 10 kommer det en valpköparfamilj på besök. Trevligt.
Önskar dig en härlig sommarlördag. Kramiz.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.