En sån ångest!

Vilken natt jag genomlidit! Hela påskhelgen har jag sovit som en stock varje natt och jag har gått och lagt mig bra mycket tidigare än vad jag normalt gör. Men denna kväll då jag visste att jag var tvungen att vakna på bestämd tid morgonen därpå ville inte te sig som de andra nätterna. Nä, fy och tvi hundan vad illa jag sovit!
När jag låg vaken hade jag grym ångest över allt mellan himmel och jord. Hade jag gjort det? Hade jag gjort si? Kommer jag hinna det? Tankarna fladdrade runt i huvudet i 190. De stunder jag sov drömde jag starkt ångestladdade drömmar. Min älskade man var otrogen med en av mina bästa vänner, de skulle resa iväg "väckte" han mig och berättade gråtande. Denna dröm gick sen över i ren mardröm där jag enbart kommer ihåg korta hemska sekvenser, bland annat bodde jag på en ö och var tvungen att ta en snabb färjetur för att köpa frukostbullar på morgonen.

Drömtolkning;
Otrogen: Det är ett mycket gott omen för en ung flicka att drömma att hennes älskade är otrogen. Hon kommer att upptäcka att han är henne trogen, trots att en mycket rikare flicka försöker locka honom till sig.
Gråt: Drömmer du att du gråter kommer något att inträffa som gör dig extatisk av lycka.
När Adam gått till skolbussen i morse gick jag faktiskt och la mig för att sova en liten stund till. Jag somnade omgående och sov utan drömmar. Nu sitter jag vid frukostbordet, pigg och vaken. Det blir nog en bra dag i alla fall av det här trots ganska mycket ångestkänsla kvar i kroppen. Har en del att fixa till idag så att denna känsla kan försvinna. Jag lär nog hinna med allt jag ska hinna med.

Hundarna verkar vara ganska trötta denna morgon efter en aktiv påskhelg med hela flocken samlad runt sig. De har tillbringat mesta delen av dagarna utomhus i det vackra vårvädret. Denna tisdag är som alla andra måndagar i detta hem, ett gäng ständigt sovande hundar runt mina fötter. De är alltid trötta efter helgens många aktiviteter vilket är väldigt skönt och ger mig lite egentid. Just nu ligger Frigg och Klinga utanför ytterdörren och solar sig medan India och Heidieh ligger under köksbordet och snarkar. Morgonpromenaden är gjord och de har alla fått frukost som de slukade med god aptit.



India som numera är sååååå hungrig! Jag fixade till hungern via den vanliga kvällsaktiviteten på våra köttrester ;-)


Ett måste varje kväll!

Igår var jag och Klinga på promenad med "Hundtöntarna" i Skrylle. Vi var 13 härliga hundägare som samlades och tog en gemensam promenad. Dock lyckades jag och och husse/matte förvirra oss iväg från gruppen. Tror vi gick ca 5 mil ;-) Det var underbart väder och så härligt att röra på mig. Jag hade en väldigt trött och nöjd Klinga igår kväll.

Gårdagskvällen avslutades med uterumsmys och god mat...
Heidieh
India
Frigg

Klockan går och nu måste jag ta en snabb städning då jag väntar valpköparbesök. Dräktighetsdagboken skriver jag så fort jag är klar med städningen... Ha det så gott så länge!

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.