HD/ED röntgen

Blev ett sent inlägg idag. Anledningen är att jag har varit med Frigg (Bidibianka´s Friggi) hos veterinär Erik Mörne i Asmundtorp och gjort HD/ED-röntgen inför kommande valpkull (till nästa vår). Planerna är att hon och vår Gandhi (LS Lilium "Gandhi") då ska bli föräldrar för första gången.
Frigg
Gandhi (son till Alize som nu väntar valpar, pappa Jolly Bob av Ulfsäter "Bossse")
Det gick väldigt bra på röntgen. Tog inte många minuter efter att hon fått sederingen till hon tryggt sov vid mina fötter. En lugn och trygg hund somnar väldigt lätt, förklarade sköterskan. Hon sov sig lugnt igenom röntgen och allt ser mycket bra ut. Jag känner mig faktiskt helt lugn över resultatet som ska komma från SKK. Jag kan så klart inte vara 100% säker men varkens den så duktiga sköterskan eller den så duktiga veterinären kunde se något konstigt alls. Jämna, fina och symetriska höftleder liksom knäleder.

Fina höftleder. (HD)

Fina armbågsleder (ED)
Så fort resultatet kommer från SKK (HD-A/B, ED-0) bokar jag tid för ögonlysning. Sen är Frigg redo för sin första valpkull vid sitt 3:e löp. Fina goa underbara Frigg med det bästa tänkbara temperamentet. Snällare och härligare hund får man faktiskt leta efter.

Samma saker ska göras på Gandhi under hösten (HD/ED röntgen, ögonlysning). Därefter börjar vi planera denna valpkullen.

Frigg är nu både BPH-testad (Beteende och persolinghetstest Hund) samt HD/ED-röntgen. Vi har kommit en bra bit på vägen!

Frigg BPH

Mer hinner jag inte skriva för idag är det fredag och det innebär städdag. På återhörande senare idag eller i morgon bitti. Önskar dig en trevlig och solig fredag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.