Kontrollen blinkar blå... nej Röd.

Son och man skickade ett "gråtande" SMS till mig igår kväll när jag höll kurs. Vi har inget bredband, stod det. Tänk vad man blir tokig så fort bredbandet försvinner. Det är helt sjukt! Man får nästan panik. Dessutom satt de mitt i inlärning inför sonens prov om vikingar för han hade missat att ta hem boken de skulle använda som underlag. Vad gör man då? Jo, man söker på Internet. Och mitt i detta lägger Internet av. Jag tror dock att de hann med det mesta. Hoppas det för provet är i skrivande stund.

När jag kom hem från kursen var jag så sugen på en film samt att se "Halv åtta hos mig" som jag missat, men se det där gick ju inte för vi hade inget bredband. Zappade runt bland kanalerna så jag blev tokig och bredvid mig satt en fnissande man. Stackars mig, tyckte han :-) Jag gav upp och kröp i stället ner i sängen tillsammans med "paddan". Vilken tur jag har min padda för jag stoppade lurarna i öronen och så såg jag "Halv åtta hos mig" via mobilnätet. Gick alldeles utmärkt.

Vaknade runt 3 i natt och gjorde som jag alltid gör när jag vaknar vid denna tiden, tog upp mobilen och skulle surfa runt. Fortfarande inget bredband! Detta har stressat mig så mycket denna natt att jag knappt har sovit någonting. Tankarna om varför det inte fungerar har flugit runt i hjärnan och hållit mig vaken. Helt sjukt att man kan bli så stressad av en sån här teknisk detalj.

Nu är det morgon och vi har fortfarande inget bredband. Det första jag gjorde efter att hundarna fått morgonpromenad och mat var att ringa till Tele 2 och beklaga mig. Hade jag någon obetald faktura som jag inte kände till? Oh nä då, allt var betalt (precis som jag trodde). Inget var fel på bredbandet hos dem och det stod som aktivt där. Fungerar hemtelefonen? frågade supporten. Tog luren och testade och NEJ, den fungerade inte! Aha, då var felet där! Ringde supporten för hemtelefonen (som jag precis bytt telebolag på, suck) men dem öppnade inte förrän kl 10. Testade hemtelefonen igen och döm om min förvåning när telefonen nu fungerade. Märkligt. Ringde Tele 2 ännu en gång och nu fick jag plötsligt veta att det var stora störningar på bredbandstrafiken i Eslöv sen 18.40 igår kväll. Det beräknas vara åtgärdat runt 17-tiden idag. Aha... felet var alltså inte hos mig. Skönt att veta och nu känner jag mig åter lugn. Hur kan man bli så stressad över ett bredband??? Jag är inte riktigt riktig.
Nu har jag lyckan att vara ägare till en sån här fin grej. Med hjälp av den har jag nu kopplat upp datorn mot Internet. Det sjuka är att jag surfar mycket snabbare nu än vad jag gör när jag surfar på vårt bredband. Hmmm... Kanske ska man säga upp bredbandet och surfa mobilt istället. Hur mycket pengar för mycket betalar jag egentligen för den urdåliga uppkoppling vi har och som dessutom har fel titt som tätt? Tror jag ska ta mig en funderare faktiskt. Nä fy vilket tråkigt blogginlägg det här blev. Vem är intresserad av att läsa om mitt bredband???

Miljökursen i Stadsparken

Över till lite roligare saker!
Igår hade vi vår underbara Miljökurs i Lund. Denna kurs skulle alla hundägare gå, tycker jag :-) Gång på gång upplever hundägaren hur känslig deras hund är för div. störningar, saker de inte hade en aning om. En hund som verkade så självsäker gick med svansen mellan benen när vi tog oss fram över Mårtenstorget, där det myllrade av folk. En annan hund som har väldigt lätt för att koncentrera sig på sin förare, hade väldigt svårt med koncentrationen igår. Man upplever nya saker för varje gång vi har kurs. Saker som gör att jag inser vikten av att lära in lydnad och aktivering i så varierande miljö som möjligt. Denna erfarenhet gör att vi faktiskt spridit ut våra kurser på lite olika centrala platser i Lund och Malmö. Varför stå och träna på en och samma plats alltid? Hundens inlärning är ju situationsbunden.

Dräktighetsdagbok!

India - dygn 24.
Oj, du milde vad tiden springer på. Idag är det "bara" 39 dagar kvar till valparna bör se dagens ljus, om jag räknar fullgången tid dvs 63 dygn. Alltså lite drygt 1 månad.
India mår jättebra. Hon är pigg och lite mer aktiv än vad hennes mamma brukar vara när hon är dräktig. Leker inte så gärna med de andra hundarna men springer, hoppar och stojjar. Hon är en "glad skit". Spenarna har blivit mer upphöjda och är nu riktigt rosa till färgen, ett underbart dräktighetstecken. Åh vad jag vill veta NUUU... men det är bara 6 dagar kvar till UL.
Blivande mamman India.

Blivande pappan Evve.
Alize - dygn 16.
Fick rapport från fodermatte igår - Alize har kräkt! En underbar rapport :-) Ett mycket gott tecken på att det finns små valpar även i hennes mage.

Äggens inplantering  i livmodern pågår för fullt.
Så här väljer Alize att tillbringa sina dagar numera :-) Hon är en expert på att kunna slappa och bara vara, speciellt när hon är dräktig. Hon gör då inte får många knop när hon väntar smått. Hos henne kan man verkligen säga VÄNTAR!
De blivande föräldrarna, Milou och Alize.
Igår kom det också in några underbart vackra bilder på Davii som är en underbar tik från Alize´s förra valpkull tillsammans med "Bosse" Jolly Bob av Ulfsäter (pappa till min Klinga och hennes syskon ur Tulpankullen).

Så otroligt lik mamma Alize.
Jag fick också en bild av vår Gandhi som bor på foder i Gränna... Han är också avkomma till Alize ur samma kull som Davii.
En hane vi är sååå stolta över och son en dag kommer få bli pappa till några utav våra valpkullar (såvida han går igenom med UA på alla undersökningar mm). Han är otroligt trevlig i temperamentet liksom alla sina 3 syskon. En kull vi är så nöjda med!

Nu ska jag ta tag i fredagsstädningen. I morgon anländer Hanne och Unni från Norge med hundar. Jag ser fram emot en underbar och aktiv helg. Hoppas innerligt på riktigt vårväder så vi kan vara ute och njuta av naturen.

Önskar dig en trevlig fredag. Kramiz

Kommentarer

Super wpis. Pozdrawiam i czekam na więcej.

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.