Ingen vanlig dag.

Idag är det en stor dag! Idag är det en mycket stor dag för en utav våra älskade döttrar, hon fyller nämligen hela 25 år denna dag. Ikväll blir det minsann festlighet med god middag och härligt umgänge. Hela dagen idag ska jag svälta så jag är ordentligt hungrig till ikväll när vi ska äta det godaste av det goda, Fondue på Sandra´s i Lund.


Just nu för exakt 25 år sedan kämpade jag tappert med värkar på KK i Lund. Förlossningen startade redan vid 3-tiden på natten med att jag "kissade" ner mig i sängen. Upptäckte till min förvåning att det var vattnet som hade gått. Hade inte planerat så värst mycket då det var 21 dagar kvar tills bebisen skulle ut. Min, vid just den stunden, så coola och förmodligen trötta man sa bara att jag skulle gå och lägga mig igen och vänta till värkarna startade :-) Det kunde jag så klart inte utan ringde till förlossningen som bad mig komma in snarast. Vi kom in men inga värkar kändes så vi vandrade fram och tillbaka på området, upp och ner för trappor timme ut och timme in men inget hände. Till slut fick jag bli sittande i en fåtölj och de startade igång mig med dropp. Här satt jag och led i all evighet tills det blev dags att slänga mig på sängen. Runt 17.30 på kvällen (har ej exakt tidpunkt i huvudet) behagade en fin liten tjej på hela 3000 g och 48 cm lång titta ut. Hon var sååå söt men ganska lik en Neandertalare då han var lite tilltryckt :-) Denna lilla söta bebis har nu växt upp och blivit en otroligt vacker dam. Min fina underbara dotter Sara!

med fina pojkvännen Tobias.
Idag är en stor dag även på annat sätt. Det är nämligen sista dagen jag har tillsammans med 5 av våra valpar. Hela "Sippakullen" har nu flyttat till sina nya hem och kvar hos mig är Aklejorna som är flyttklara i morgon. Idag ska alla papper fixas och deras väskor ska packas. I morgon bitti börjar de flytta iväg en efter en och dagen kommer bestå av massor av besök från bl a Gävle och Stockholm.

Igår flyttade Sot till husse och matte i Malmö. Vi började med en liten koppelpromenad. Första gången som Sot har koppel på sig, är i stadsmiljö, har åkt bil så pass långt och besträder denna gräsmatta. Kolla in så trygg hon är!


Natten hade varit väldigt lugn. Hon hade sovit till 6 i morse, gått ut en kisstur, efter lite bus somnat om och sov till 9. Det är ju en baggis att skaffa hund med andra ord :-)

Som sagt så är Aklejorna nu kvar. Vi tog lite bilder i en studio med min goa vän Jessika för ca 2 veckor sedan. Hon och jag har inte haft tid att redigera bilderna men nu har J börjat så jag presenterar några av dem vi har klara här. Vi tog bilder på båda våra fina kullar.
Enzo

Enzo

Freia

Freia

Oskar

Oskar

Pepsi

Pepsi

Pärla

Pärla

Titus

Titus

Zack

Zack
Bilderna är under redigering så det kommer fler bilder inom kort. Nu hinner jag inte blogga mer för idag har jag massor att göra. På återhörande! Kramiz.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.