Inget bad.

Amen vart tog sommaren vägen? Tittade på väderutsikterna för dagen och såg att det "bara" ska bli 23 grader samt halvklart/växande molnighet. Bara 23 grader var min första tanke. Men vad har hänt med mina väderförväntningar? Förr var 23 grader sommarvärme, nu tycker jag att det är sommarvärme när termometern visar 28-30 grader, 23 grader är kallt. Dessutom blåser det men som tur är så är det varma sydliga vindar. Kollar vidare i rapporten och ser att det åter ska bli upp emot 28 grader på söndag, äntligen sommar igen. Tyvärr ser den värmen inte ut till att hålla i sig fler dagar. Jag vill ha högsommarvärme tills snö faller!!! Sen får vintern springa fort fort så det snabbt åter blir vår. Jag kanske ska fundera på om jag inte bor i fel land :-) Hade nog passat bättre i Australien eller något sådant hihi.

Nu får man inte heller bada i våra hav för de är fulla av alger och bakterier. Jag som nu är så sugen på att ta hundarna och åka till en sjö men det vågar jag då inte.

http://www.expressen.se/kvallsposten/veterinar-varnar-lat-inte-hundarna-bada/

Efter att ha läst denna artikel håller jag mina hundar ifrån vattendragen runt Skåne. Dem och jag får väl hålla oss till vår härliga pool där även hundarna får ett dopp då och då.

Daniel och Bonzo tar bad i hundpoolen under uppsikt av Oskar och India.

Jag hänger i poolen medan kära pappa rensar bort löven.

Vår Freia Akleja tar ett dopp i vattenskålen.
Blir inte mer för denna peng idag. Nu ska jag jobba undan och sen ut och njuta lite tillsammans med den semesterfirande familjen. Önskar dig en fin sommarfredag. Kramiz


Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.