Sysslolös

Jo, du läste faktiskt rätt. Eller ja, egentligen inte. Jag känner mig väldigt sysslolös men vill jag göra något har jag som vanligt massor av projekt att ta tag i. Jag skulle ju kunna göra mina hundar glad och ta vars ett träningpass med dem. Jo, det ska jag nog göra om en liten stund. Hur kan man då känna sig sysslolös när man vet att man har massor av saker som skulle kunna underhålla en denna regntunga söndag? Jo, jag tycker inte om när planer går i stöpet. Denna dag skulle vi få klart i vår kurslokal i Tygelsjö och nu sitter jag här istället och skriver blogg. Vi gjorde i alla fall ett tappert försök att ta oss dit men vi gick bet och fick vända bilen hemåt istället. Dock lyckades vi ta en sväng inom Hornbach och gjorde en del viktiga inköp där.

Hela Malmöområdet ligger under vatten. Det ligger så pass mycket under vatten att det inte finns en enda väg in till kommunen. Vi gjorde våra försök i förmiddags men fortfarande vid 17.45 är de flesta vägar in mot kommunen avstängda pga översvämningar.
Jag har hämtat dessa bilder från nätet men jag har sett dem i en färsk rapport så jag vet att dem är aktuella från idag. Jag tror inte jag varit med om något liknande tidigare här i Södra Sverige. Vet att mellansverige drabbas då och då men jag kan inte minnas att vi här nere någon gång varit utsatt för såna regnmängder. Hörde att det på ett ställe fallit 1,22 m regn på 3 timmar. Inte konstigt att det inte gick att ta sig fram på vägar mm.
Egentagen bild.Man ser att det står vatten under bron om man tittar noga. Vid Jägersro.

Men trotsiga som jag, Daniel och min pappa är så gav vi oss ut på vägarna i förmiddags. Vi skulle till Bauhouse och handla och sen vidare mot kurslokalen i Tygelsjö för att ställa i ordning på det sista. Vi skulle men vi fick minsann ge oss. Det gick inte att ta sig fram, alla vägar var avstängda. Till slut lyckades vi att ta oss till ett shoppingställe där vi hittade Hornbach. Dem hade inte allt vi ville få tag i men mycket av det viktigaste hittade vi där. Vi åkte hem igen för att ta en tråk- och sysslolös dag. Dock fick jag fixat till lite skyltar som ska sättas upp i lokalen.

Nu får det vänta tills i morgon innan vi får allt i ordning. Den mesta av inredningen är på plats men det finns en bit matta kvar att lägga då det vi fått levererat inte räckte, vi hade räknat fel. Vi ska fixa en stuvbit i morgon, tejpa dem redan utlagda mattorna samt lägga på förseglingslack. Sen är vi klara!
Daniel, pappa och Svärmor lägger ut första mattbiten.

Noggrann mätning.



Sista biten som mattan räckte till.

En av fönsterdekorationerna

Väggdekoration

Hit men inte längre, räckte mattan.

Matta på nästan hela golvet.
I morgon hämtar jag D efter jobb och sen rullar vi mot Tygelsjö. Mattorna som ligger ska klistras och det ska rollas på förseglingslack för att hålla fukt, blöta tassar och valpkiss borta. Vi ska också sätta staket runt upphöjningen där vi har teoridel, sätta upp Whiteboardtavlan och lite annat småplock. Jag hoppas innerligt att vi kan få åka till mattleverantören och hämta den bit som fattas. Hade varit helt underbart att få hela golvet klart i morgon.

I morgon ska jag inom ÖB och köpa plastmuggar/glas och annat för att det ska kunna tas en liten fika innan man ger sig iväg hem från kursen. Jag är så otroligt nöjd med detta vi fått till och det kommer bli så otroligt underbart att hålla och gå kurs i Tygelsjö under vintern. Här kommer finnas sköna fåtöljer i "väntrum" att slå sig ner i under tiden man väntar på att få komma in i själva träninglokalen med sin hund. Där kan man i lugn och ro sitta och läsa hundtidningar o dyl. Vi kommer dock införa ett nytt krav - inga uteskor får vistas i träningslokalen så det gäller att man har extra "inneskor" med sig. Man bör också ha med sig en handduk så man kan torka av hundens tassar innan man går in i träningslokalen. Detta för att vi ska få så lång hållbarhet på mattan som möjligt. Hyresvärden har investerat en hel massa pengar i detta så jag har lovat att vi ska sköta golvet på allra bästa sätt.

Vi har en väldigt nöjd son efter gårdagens födelsedagsfirande med presenter, Oxfilémiddag och pingisspelande.

Vi hade en "tråkeftermiddag" och plötsligt får jag ett meddelande från en vän att vi kan komma i em och hämta dem 2 fötöljer som vi fick och som vi ska ha i den kvarvarande boxen i Tygelsjö där vi kan ha våra egna hundar under tiden som vi håller kurs. Vi hann inte mer än ta av den ena från bilen förrän India var tvungen att testa och jag tror hon satt en OK-stämpel på den.

Nu ska jag plocka undan middagen som bestod av Taco´srester från i fredags, sen lär jag däcka i soffan för jag känner mig supertrött. Önskar dig en trevlig söndagskväll. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.