Laddar inför intensiv vecka.

Sitter här i arla morgon och laddar min kropp med en bra frukost bestående av två löskokta ägg, 2 ostmackor och massor av nybryggt kaffe. I dag är nämligen första arbetsdagen på en riktigt intensiv arbetsvecka. Idag och ända fram till fredag går det knappt att nå mig under dagtid då jag jobbar heldagar på Realgymnasiet i Malmö och håller i ÅK 1´s Temavecka. Idag håller jag lektion i Hund hela dagen, i morgon ska vi på studiebesök Vallning, onsdag ska vi lära oss allt om Agility, torsdag ska vi testa på K9 Nosework och på em håller jag i spårträning, fredag blir det jaktträning samt rallylydnad. Som sagt, jag har en mycket intensiv vecka framför mig. Eftersom jag är borta hela dagen har jag så klart anlitat Djurtur för promenad mitt på dagen med mina hundar.

Helgen har varit lika intensiv som veckan kommer att bli. I fredags kväll var vi bjudna på middag hemma hos mina föräldrar. Lördag ägnade vi åt att göra allt klart i vår kursgård i Tygelsjö.


Igår var vi iväg hela dagen och gjorde BPH-test på India och hennes kennelkompisar. Det gick superbra trots det så tråkiga vädret. Har tagit massor av bilder men har inte hunnit redigera dem. Här kommer ett litet smakprov på vår fina Urtehagens Jasminum Fai "Fei" som bor på foder hos Lina och det var också Lina som gick testet med henne.




Jag är chockad över hur stor Heidieh börjar bli. Är också lite orolig över hur många som finns där i den dräktiga magen. Jag kan nästan se hur hon växer timme för timme.

Dagens mått, dygn 47.
  • mage: 79 cm (ökat 2 cm sedan i fredags o totalt 10 cm)
  • midja: 74 cm (ökat 2 cm sedan i fredags och totalt 13 cm)
Hon har ökat exakt lika mycket vid samma dygn som när hon fick sina 12 solrosor. Inte kan det vara så stor ökning för att hon äter för mycket inte. Hon äter sämre än en mus suck och jag har snart testat allt jag kan komma på för att få i henne mer mat. Här är det handmatning som gäller numera och mycket utav vår egen mat. Vill hon äta grillad kyckling så får hon väl leva på det, bara hon får mat i magen.

Nu kryper hon alltid upp till oss när vi sitter i soffan och vill att man ska klappa henne på den stora magen. Igår kväll kunde jag för första gången känna hur dem små valparna rörde sig där inne. Den känslan är lika obeskrivlig varje gång.

Nu måste jag fixa till mig och packa ut allt jag ska ha med mig till dagens lektion i bilen. Lite spänd känner jag mig då det är första gången jag håller lektion för just dessa elever. Men det är så himla kul... Önskar dig en trevlig måndag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.