Vallning

Godmorgon kära läsare! Ännu en dag i arla tid och jag är såååå trött. Dessutom vaknade jag med huvudvärk så jag vet hur denna dagen kommer vara. Vaknar man med huvudvärk är det sällan den ger med sig innan man sovit bort den under en ny natt. Känner hur en förkylning drar i min kropp men den får allt hålla sig på avstånd ytterligare 4 dagar. Det hade ju varit toppen att bli sjuk just nu när jag jobbar borta heltid för första gången på väldigt många år. Nä det går inte för sig. Huvudvärk kan jag ta men där får det minsann räcka.

Igår var en aktiv dag och jag var så fruktansvärt trött när jag kom hem från jobb. Först lektion där jag pratade och pratade under hela förmiddagen, samtidigt som jag skulle hålla ordning på alla hundar och alla saker. Lunch fixade jag med att grilla korv åt alla eleverna. Eftermiddagen bestod av hundträning och här fick hjärnan åter jobba på högvarv. När jag släppt hem alla eleverna åkte dammsugaren och golvmoppen fram, lokalen behövde en ordentlig storstädning. Jag var hemma runt 17 och då hade min kära man fixat middagen som jag intog under otroligt trött tystnad. Jag gjorde inte ett enda handtag mer under gårdagen. Tror du jag sen kunde sova gott i natt? Nä, som vanligt när jag har en tid att passa dagen efter så sover jag en sån orolig sömn. Så irriterande.

Nu äter jag en ganska snabb men ordentlig frukost. Snart ska jag åter bege mig till Malmö och idag står det vallning på schemat. Vi ska göra studiebesök hos en fårfarmare. Informerade eleverna igår om hur lätt det skulle vara att ta sig dit med buss men vid 22 igår kväll fick jag ett förtvivlat sms från en av eleverna om att man skulle tydligen boka buss och jag vet inte allt. Plötsligt mitt i mitt soffhäng blev det en timmes arbetspass med massa telefonsamtal till SJ och Skånetrafiken, men som bara slutade med att jag och en vän kör eleverna med våra bilar. Det var helt omöjligt att få till den där bussen. Jag är inte rasist men varför i hela fridens namn kan dem inte ha personal på plats som kan prata svenska??? Personen i andra änden av luren var totalt omöjlig att förstå. Jag la på och ringde upp på nytt i förhoppning om att en annan person svarade, En ny person svarade men tyvärr pratade denna person lika illa svenska så då gav jag upp. Det blir 2 bilar som tar oss ut till dagens skolpass.

Hundarna hade fixat gårdagen fint. Dottern Sara med sitt Djurtur kom hit och tog ut dem på en promenad runt lunch och sen var D hemma vid 15. I dag har vi löst dagen på samma sätt. Dock har dem varit ute nu hela morgonen och jag går en promenad precis innan jag ska köra. Tittar ut genom fönstret och ser att dem roar sig gott hela gänget (utom Heidieh som ligger här vid mina fötter). Dem 3 tikarna rider på varandra i en enda hög. Det är absolut löptid här och just nu är Frigg i höglöp. Tror att India kör igång inom de närmsta dagarna liksom Klinga. Jag har rena bordellen utanför mitt fönster :-)

Heidieh, dygn 48.

Heidieh mår bra men nu har hon bara en enda sak i huvudet så fort hon kommer utanför ytterdörren - gräva på sin lya! Hon gräver och gräver och gräver. Inomhus ligger hon mest och sover och är hon vaken flåsar hon värre än ett lokomotiv vilket är helt förståeligt med den magen hon ligger inne med.

Heidieh igår kväll.
Tiden springer iväg och nu måste jag packa ut mig i bilen. Önskar dig en trevlig tisdag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.