En sån fest.

Godmorgon!

Sitter här vid frukostbordet och har tändstickor under ögonlocken, som är väldigt tunga denna söndag. Vädret som råder gör mig inte heller piggare då det fullständigt vräker ner regn utanför köksfönstret. Skönt att D är hemma så slapp jag gå ut med hundarna i regnet, det skickade jag honom till :-) Frukosten var god men det är den alltid på morgonen. Men fy hundans vad jag är trött denna morgon. Det blev inte jättesent igår kväll när vi höll party för mina kära föräldrar men det blev en hel del god mat med tillbehör ;-) Klart att det är maten som gör att jag denna dag känner mig lite sliten.



En riktig skönsång från en icke sångkunnig familj :-) men mina föräldrar blev i alla fall glada :-)

Vi började gårdagen med att fixa till all mat som skulle serveras till vår Champagnebrunsch som skulle avnjutas vid 12-tiden. Det blev matmuffins, Olivkakor, am pannkakor och annat smått o gott.
Jag serverar champagne


Matmuffins á la Sabbe

Olivkakor

Mitt bidrag - från Ica :-)

Kära mamma med Irish Coffe som fyllde 73 år.

Kära pappa  som fyllde 75 år.
Fina svärmor

Vår äldsta dotter - Sara

Yngsta dottern Sabina med sambo Sebastian.


Min fina man och son


Jag och dottern.
När vi ätit vår Brunch kom dagens första överraskning. Jag hade bokat tid med en vän som är otroligt duktig fotograf. Jag ville ta lite familjebilder. Här kommer ett smakprov. (Fotograf: Åsa Blucker)
Familjen gör grimaser

Dottern Sabina med sin älskade Sebastian.

Våra så vackra döttrar <3

Jag och min fina underbara bästa älskade man.

Två av dem viktigaste i mitt liv - min älskade mamma och pappa <3
Det togs massor av superfina bilder och jag ser fram emot när dem är färdiga. Lovar att delge er... Efter fotograferingen var det dags för nästa.

Beställde taxi hemifrån till Eslöv ca 3 timmar innan taxi skulle komma. Beställde hos http://www.sverigetaxi.se/boka.php?boka=1&ort=lund&id=57 och jag kan lova att jag aldrig aldrig aldrig mer kommer anlita detta taxibolag! Jag ringde i god tid (3 timmar) och gjorde min beställning så att vi verkligen skulle komma i tid till bowlingen. Vi behövde bil för 8 personer vilket resulterade att taxibolaget skulle skicka 2 bilar. Bil nr 1 kom och jag, min pappa, son och dotter hoppade in. Övriga väntade på taxi nr 2. Dock fick dem vänta och vänta och vänta och efter mängder av nya telefonsamtal till taxibolaget skickade dem en ny bil. Den där bil nr 2 hade försvunnit i rullerna suck. Jo, dem hann men det var inte många minuter kvar tills det var vår tur att börja bowla, grrr.

Spillevinken


Väl inne på bowlingen hade vi en mycket trevlig timme. Pappa som inget visste om denna aktivitet blev väldigt glad :-)

Kära maken är en stoooor Bowlare <3

Min duktiga pappa.

Drickapaus

Kära svärsonen.
Och dagens vinnare var!!!!! Kära pappa!!!! och två kom min kära man. Jag och döttrarna som spelade på egen bana kom nog först... bakifrån :-) Det var så himla kul och trevligt.

Under tiden vi roade oss ställde min mamma och Svärmor saker och ting tillrätta i hemmet. Det bakades brödsticks och tvättades musslor. Vi hade sedan tidigare bokat taxi och första bilen kom och efter mycket om och men även bil 2. Jag har aldrig varit med om så otroligt dålig service. Fy för SverigeTaxi!!!
Vi åt, pratade och hade underbart trevligt.
Fina Sabbe :-)

dottern Sara och kära mormor

Älskar dig mormor <3

Finaste fina Sabbe <3

Dottern Sabina hade fixat underbar förrätt som bestod av stekta Päron med Seranoskinka, sallad och valnötter. Varmrätt var Thaimusslor. Jag åt så det kröp ur öronen. Efterrätten hade kära dottern Sara fixat, Chokladpanacotta. Senare på kvällen blev det tårta som mamma bakat och som jag dekorerat med det lilla jag fann i hemmet.

Inte så snygg men tusan så god.
Ja vilken dag/kväll vi hade! Är så glad att du Åsa kunde komma och föreviga denna dagen med oss. Jag tror mina föräldrar uppskattade din stund här hos oss väldigt mycket. Ja, det var en dag/kväll jag aldrig kommer glömma. Tack kära barn för allt vad ni hjälpte till med.

Nu väntar bingolotto. Kramiz!

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.