Allt och lite till.

Funderar på vilken rubrik detta inlägget ska ha! Ska jag skriva om gårdagens efterlängtade solsken? Ska jag skriva om min onda fot som driver mig till vansinne? Ska jag skriva om den magsjuka vi dras med här bland våra hundar? Ska jag skriva om gårdagens julbord på Ikea? Ska jag skriva om dem moln som åter hindrar den underbara solens strålar mot mitt ansikte? Eller ska jag bara lägga in gårdagens bilder och sen "vara tyst"? Ska jag skriva om allt eller ska jag välja ut enstaka händelser? Ja, vilken rubrik ska jag sätta? Det fick bli allt och lite till...

Attans magsjuka som slagit till bland valparna igen . I går såg jag att någon valp var extremt lös i magen men jag kunde icke luska ut vem av dem det var. Ingen av valparna verkade hängig eller påverkad. Alla åt med god aptit och det var lika mycket bus som vanligt. I morse möttes jag vid grinden av ett glatt gäng förutom lilla Stella som inte alls var pigg och dessutom hade en väldigt kletig rumpa. F_n rent ut sagt! Jag tog ut dem vuxna hundarna på en promenad (en historia för sig själv det där) och då såg jag att även Frigg var väldigt lös i magen. Den där magsjukan har tydligen börjat om igen. Nu har både Frigg och Stella fått medel mot magsjuka så jag hoppas på snabb bättring. Såg att även Ammo verkade lite hängig så det är nog på gång för honom med. JAG VILL INTE!!!! Dessutom är det avmaskningsdag idag ju och frågan är om jag vågar avmaska när dem är magsjuka... Nu har jag tvingat i henne 20 ml getmjölk så nu är hon lite piggare men långt ifrån sina halvvilda syskon. Konstigt nog så låter dem alla henne vara i fred. Dem far på varandra och brottas så det står härliga till men ingen rör Stella. Tänk vad hundar vet...


Här är det Casper (Finns) och Jackie (Carro) som är i bustagen. Den här leken är så himla kul, tycker dem. Skälla och gå till attack med ett hinder emellan.

Igår hade vi solsken! Underbart solsken och jag tog ut valparna på agilitybanan. En plats dem älskar att vara på, både dem och de vuxna hundarna. Så klart fick kameran följa med. Här kommer lite bilder men resten hittar du i mitt album https://plus.google.com/u/0/photos/101740892893706378015/albums/6085957818464623729

Mamma Heidieh i bustagen

Frigg lär ut hur man skakar pälsen.

Frigg och valparna

Kul med kullar


Stella och någon.

Nike och Majken
Ja så var det Ikea! Igår kväll åkte jag och Daniel tillsammans med mina föräldrar samt dotter med Sambo dit för att äta julbord. Det var mycket gott och prisvärt. Synd att man gjort den här OP i såna här lägen då man skulle vilja äta mycket av allt gott. Nu blev det lite av allt och hu vad mätta vi blev :-)

Ja det var väl det hela. Nu ska jag plocka undan min låååånga frukost och sen ska inköpen från IKEA packas upp och kvällens middag ska förberedas. I kväll blir det något jag så länge längtat efter. Det står Lutfisk med kokt potatis och gröna ärtor på menyn. Mums.

Önskar dig en trevlig onsdag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.