Där bakom molnen.

Den fanns där! Den där som man trodde var gömd för gott. Jag pratar om solen! Den där runda, gula värmande saken som bör finnas på himlen ibland. Inte har vi varit bortskämda av att få se den under november månad i alla fall. Men idag, idag lyser den på en blå himmel. Tror faktiskt det kan bli fint väder denna tisdag. Får bli en eftermiddag ute i trädgården för valparna tillsammans med kameran. Dags för lite nya fina bilder i SOLSKEN!

Jag sitter här och låter fingrarna själv röra sig över tangenterna. Hjärnan har lite svårt för att koppla på. Denna hjärna som allt som oftast har så svårt för att koppla av. Huvudet är tomt på ord och tankarna känns väldigt flyktiga. Vaknade när D gick till jobb vid 5.30 och sen kunde jag inte somna om. Gick upp med sonen en timme senare och ännu är jag vaken i ögonen men tydligen inte i huvudet. Känner mig inte det minsta trött men känner mig tom i huvudet på något sätt. Jag har ingen fantasi. Jag har inget att skriva om. Tror det är gårdagens så roliga besked som gör mig så omtumlad. Jag har nog inte riktigt smällt det och absolut inte hanterat det. Det kräver planering och känslomässig kontroll. Klarar jag det? Är jag tillräckligt kompetent? Klarar familjen det? Klart att familjen klarar sig utan mig ett tag men klarar jag mig utan dem? Klarar jag mig utan mina älskade hundar? Ja, tankarna vandrar fram och tillbaka och det är nog därför jag får sluta dagens inlägg här och nu. Inte ens fingrarna vill röra sig över tangenterna mer...


Det får bli en liten filmsnutt från vår lilla morgonpromenad på mina 4 Schappar som avslutar dagens korta inlägg. Bonzo ville inte följa med, han har inte ens stigit upp ännu.

Jag lägger ner skrivandet och städar undan köket istället. Sen ska jag leta reda på vilka böcker jag ska fylla Real´s bibliotek med innan dagens besök kommer.

Ha en god solfylld tisdag! Kramiz


Kommentarer

Louise sa…
Hej alla djurkompisar!

Jag har kommit över en STOR goodie bag med godis till husdjur (hund/katt/ eller gnagare) som jag behöver bli av med! Om ni snälla vill hjälpa med mig i ett projekt jag har i skolan som handlar om djurmat så deltar ni i utlottningen av denna goodie bag!

Svara bara på enkäten här: https://jfe.qualtrics.com/form/SV_3jTm5s0uzfJo3yd (bara 2-3 frågor och tar 1 min att göra!)

Och maila sedan ett mail till: lill_lollan@hotmail.com så är ni med i utlottningen av godiset!

Tack, tusen tack!

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.