Det ÄR alltid kul att ha hund...

Det är kul att ha hund trallallalla. Det finns inget dåligt väder trallalllallalalala, det finns bara dåliga kläder. Ja så gick jag och nynnade på vår mycket blöta morgonpromenad. Det är kul att ha hund och det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder... Kan säga att jag inte var det minsta social med mina hundar denna morgonrunda. Dem sprang runt och brydde sig inte det minsta om det blöta medan jag gick med kroppen ihoptryckt med huvan över ögonen. Jag ville bara in så fort som möjligt.

När jag kom in öppnade jag ytterdörren för att valparna skulle få gå ut och göra sina behov (dem är så duktiga med bajseriet). Så här såg det ut :-)



Det är min egen lilla Stella som tycker att naturen ser väldigt märklig ut. Alla totalvägrade att gå ut men "dum matte" som jag är så tvingade jag ändå valparna till att gå ut. Hur ska man lära sig att regn finns om man aldrig får känna på det? Jackie tyckte det var totalt idioti att vara utomhus i detta vädret medan alla hennes syskon traskade iväg och var ute väldigt lång tid. Dem brydde sig inte det minsta om att dem blev blöta. Stella traskade minsann rakt ut i vattenpölen och där stod hon stilla och funderade på vad det var hon hamnat i. Verkar som om det bara är jag och Jackie som tycker att regn är trisst och blött.

Ja, jag är ganska trött på regn och rusk nu. Antingen får det nu bytas ut mot ett par dagar av sol eller så kör vi på med riktig kyla och snö. Jag är trött på att städa och städa och städa bort leriga tassar. I detta vädret går det inte att undvika. Låt marken nu frysa till, snälla.

I fredags var det i alla fall inte regn och jag passade på att sätta mig utomhus med kameran i högsta hugg. Hade det varit sol hade bilderna blivit ännu finare men jag blev ganska nöjd trots att jag var tvungen att hålla högt ISO vilket ger lite gryniga bilder. Här kommer ett litet smakprov.



















Halvsyster India busar med valparna.

Utbrytarkungen Klinga

Resten av bilderna hittar du på https://plus.google.com/photos/101740892893706378015/albums/6085195257622699601?authkey=CKDjxeON09mf9gE

Jag har inte hunnit blogga över helgen då jag varit på kurs hela lördag och söndag. Kursen har som vanligt handlat om hund och åter hund. Vi har pratat mycket om Aggressivitet, klickerträning, relation, farträdsla, huvudroll och lek. Gårdagen handlade mycket om y:et - Verktyg för att läsa sin hund och för att förändra vissa saker hos hunden.

Det var en "tung" helg med mycket tankar, omvända tankar och försök att förstå sig på. Det här med y:et var nog den tyngsta delen som jag i skrivande stund inte är helt säker på att jag fått ordning på. Jag förstår men jag vet inte om jag förstår rätt. Så fort jag får tid ska jag sätta mig ner och försöka lägga alla pusselbitarna rätt. Känner att det här är mycket användbart så jag vill verkligen förstå på rätt sätt.
Lite andra "bilder" och tankar från helgen;






= Klickerträning!

India lyssnade intresserat och förde många anteckningar.


Det som ofta händer när hundar kommer på kurs första gången och vi tar in dem i gruppen utan att dem i lugn och ro hunnit ta in miljön.



Ja jag har lärt mig så otroligt mycket under dessa 2 helger som utbildningen varit. Jag längtar redan till nästa gång som är i januari.

Medan jag varit på utbildning i lördags har min kära man varit i Lund på deras "Kalaset". En liten festlighet för alla boende på Norra Fäladen. Vår kära son följde med och höll ställningarna... Vi visade upp oss och representerade vår Bonizas Hundskola.

I söndags höll Daniel ställningarna här hemma och då fick valparna följa med honom ut på agiltiybanan.



Nu är det dags att få lite gjort här hemma. Önskar dig en trevlig dag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.