Söndagsmys

Hörde precis på radion att meteorologerna konstaterat att vi här i södra Sverige bara haft 1 ynka liten soltimme under november månad. 1 timme!!! Idag lär det då inte bli någon sol heller för det är så mörkt, grått och trisst utomhus. Usch och tvi... jag vill ha sol. Jag behöver sol för att piggna till lite. Tycker jag sover och sover men blir inte piggare för det. Kanske skulle man ta sig till badhuset i Eslöv och slänga sig i solariet? Det där lät riktigt gott faktiskt. Undrar om det hjälper mig att piggna till. Är det inte riktig sol man behöver för det? Nä, det blir inget solarium för min del idag. Det blir en lugn hemmadag istället med lite tvätt och småpyssel. Jag ska faktiskt försöka skriva klart min bok, har jag bestämt mig för. Dock är huvudet lite ont så vi får se hur mycket jag orkar.

Det finns dock några som inte bryr sig det minsta om hur grått, kallt och blött det är utomhus. Vissa tycker dessutom att ju blötare det är i marken desto bättre är det.


I fredags tog jag och hundarna en skogsrunda med en vän och hennes underbara Berner Sennenhane, Harry. Jag satt vid frukostbordet och kände mig så trött och hängig men försökte samla energi till att ta tag i fredagsstädningen. Då ringde vännen och frågade om jag ville hänga på. Först sa jag nej, jag har inte tid men så tänkte jag att jag måste för guds skull ta mig tid till sånt jag tycker är kul någon gång. Jag sa ja och det blev en helt underbar energipåfyllning. Dock försvann energin när jag kom hem och jag fick ta en liten sovstund på soffan. Därefter fick jag äntligen ork för att städa och senare på kvällen laga god middag till föräldrar och familjen. Det blev Tacoenchiladaslasagne :-) Eget påhitt och det blev så gott, tyckte i alla fall jag.

Det finns fler som inte bryr sig om att det är grått och blött ute. Valparna älskar att vara utomhus och tillbringar större delen av sin vakna tid i den lilla trädgårdsdel som vi säkrat för valparna. Så fort dem vaknar går dem till dörren och piper för att bli utsläppta. I morse tog Daniel valparna med sig ut i "stora trädgården", en plats dem aldrig varit på men här fanns det inga tecken på osäkerhet. Dem är så himla trygga i sig själv.
Där ute kom katten Gustav och gjorde gänget sällskap. Nu ligger alla och sover lugnt och skönt.
Igår var en stor dag för oss Lightschappare! Igår blev Klingas syster Sussi JUNIORVINNARE 2014 vid utställning i Norge. Jag är så otroligt stolt och så glad (som jag alltid är när någon LS gör bra ifrån sig på utställningar eller tävlingar). Grattis till fina Sussi och hennes matte Hanne.
Hanne och Sussi får gratulationer.
Fina Sussi med de fina rosetterna <3
Nä, nu ska jag plocka undan frukost och sen ska jag kurera mitt huvud. Önskar dig en trevlig söndag. Kramiz.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.