Arbetsveckan

Du milde vilken arbetsvecka jag gått igenom. På mitt arbetsschema skulle jag jobbat 40% men det har blivit mer än heltid. Mitt i Gymnasiemässan i Höör, information om Irlandsresan mm
fick vi inspektion av Skolverket. Detta innebar att det blev en heltidsvecka med otroligt mycket stress. Till det ska vi lägga på att jag också haft kursstart för Bonizas Hundskola med allt vad det innebär. De timmar jag tillbringat i hemmet har bara varit kroppsligt för hjärnan har varit överallt och ingenstans.
Till detta så "flyttade" jag i måndags. Jag fick eget skrivbord och kontorshörna i samma rum som en underbar kollega på skolan. Så härligt att ha min egen arbetsplats att gå till om dagarna.

Stella och terriern Izzi.

Stella blir trött av att umgås med kontorskompisen.
Hon har också hund på jobbet så nu har det rummet blivit ett riktigt "hundrum". Underbart att få lov att ha hundarna med på jobbet. Nu tar jag förstås inte med mig hela mitt schappegäng men 1-2 får följa med varje dag.
Frigg, India och Heidieh
Till detta har jag också fått ytterligare anställning på Realgymnasiet i Malmö, till min stora lycka. Från 1 feb går jag upp och jobbar 70% och får då fler, nya spännande uppgifter. Min titel blir då "Hundlärare, APL-samordnare, Kommunikatör".

Det är med stor stolthet jag lägger in denna länken. Snart står det 0 på Malmö med :-)
http://realgymnasiet.se/nyhetsarkiv-realgymnasiet/#2422

I Tisdags höll jag ställningarna på Gymnasiemässan i Höör. En av mina nya arbetsuppgifter är Marknadsföring. Eleverna fixade packningslistan och sen packade de in alla grejorna i den gigantiska bilen som skolan hyrt. Jag fick en chock när jag kom ut och skulle sätta mig vid ratten. Hur i hela friden skulle jag klara av att köra den???


Efter att ha klättrat på ett par trottoarkanter lärde jag mig storleken på bilen och färden mot Höör gick mycket bra.
Duktiga Irma som representerar vår hundhörna.
Djurhörnan representeras av min kära kollega Ann och hennes djurelever.
Äventyr & Friluftslivshörnan.
Hästhörnan.
Det gick sådär på mässan. Vi fick en ganska dålig placering då vi stod i slutet av en gång. Folk tittade mot oss men orkade inte gå ända dit ner. Det var en rolig kväll men ack vad trött jag var när jag kom hem runt 21-tiden. Jobbade under hög stress hela dagen och höll mässan på kvällen. Det blir man trött  av och jag sov hela natten som en stock.

Dagen efter stod jag på skolan kl 8. Då var det viktigt möte med en massa APL-värdar (praktikplatser). Jag fick också det fulla ansvaret för vårt lärlingsprogram som jag ska ta hand om framöver. Jobbade som en tok med register mm hela dagen. Fixade med hundkurs på kvällen. Sov som en stock även denna natten.

Då det har varit väldigt dåligt med aktivering för våra hundar denna veckan plockade jag fram den bästa aktivering som India vet på onsdagskvällen. Hon är helt grym på denna boll.

http://www.qurts.se/produkter/leksaker/hundakademin/boxerbollen-hundakademin.html
Här kan du köpa denna underbara aktiveringsleksaken.

Annat som hänt är att vår fina Chia har flyttat tillbaka hem. Hon har varit utlånad till vår mycket goda vänfamilj i ca 1 år. Underbara fina Excerno Cocheta Does <3
Här ligger hon hon tillsammans med barnbarnet Stella.
Lägg till bildtext
På måndag kommer vår Gandhi till oss och ska vara här i 3 veckor. Har vi tur börjar Frigg löpa under denna tid eftersom en parning är planerad mellan dessa 2 underbara hundar.

I torsdags startade jag igång min ena valpkurs samt Fortsättningskurs i centrala Malmö. Jag håller kurs på tisdagskvällen och torsdagskvällen i hundrummet på Realgymnasiet. Det gick så himla bra. Jag var dock lite ofokuserad på valpkursen pga all stress på jobbet under dagen. När det blev dags för Fortsättningskursen hade jag dock lyckats samla ihop mitt arma huvud. Tiden bara sprang iväg och vi hade så enormt rolig under kurskvällens 3 timmar.

Igår var det fredag, äntligen fredag. Jag hade planerat att vara ledig men det fick bli en arbetsdag till. Trodde jag bara skulle behöva jobba ett par timmar men det blev jobb mellan kl 9-14.30. Dock kände jag mig inte så effektiv eftersom hjärnan nog stannat kvar hemma i sängen. Allt jag gjorde fick jag göra 2 gånger eftersom jag hela tiden gjorde fel första gången. Efter jobb åkte jag och handlade inför kvällens fonduemiddag. Jag sprang kors och tvärs i affären då hjärnan fortfarande inte stigit upp ur sängen. Vi åt middag med dotter och svärson. När vi flyttade in i tv-soffan tog det ca 10 min sen slocknade jag där. Vaknade till liv ca 1 timme senare för att vara social någon timme till. Minns knappt hur jag hamnade i säng och jag har sovit hela natten tills Stella tyckte det var dags att stiga upp vid 8.30 tiden.

Nu har hundarna varit ute på morgonrundan och vi alla har ätit en härlig och lugn frukost. Snart börjar dagen, denna soliga och fina lördag.

Önskar dig en trevlig lördag och på återseende i morgon förmiddag.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.