En bra start på ledig dag.

Jo du läste rätt. Jag har en ledig dag idag och kanske har jag också en ledig måndag, i alla fall som läget ser ut nu. Eller ja, ledig och ledig. Jag ska i alla fall inte sätta mig i bilen för att köra iväg till jobbet i Malmö. Dock väntar en massa jobb i hemmet såsom den sedvanliga fredagsstädningen, hundpromenad/träning och faktiskt ska också min garderob rensas ut på sånt som tvättmaskinen har krympt till mig.
In ska istället den nya garderob jag skaffat för att kunna klä mig ok på jobbet de dagar jag inte har hundträning på schemat. Tänk att tvättmaskinen kunde krympa mina kläder från storlek L/40 till XS/36. Det var bra jobbat tycker jag, eller kanske inte :-( Nåja, jag mår bra och det är det viktiga här i livet.

Denna morgon startade som sagt bra. Väckte sonen runt 7 för att skicka honom med bussen till skolan, därefter kröp jag åter ner under täcket för att ta en välförtjänt sovmorgon. Steg upp till vit omgivning badande i strålande solsken. Tog kameran med ut på morgonrundan.



Fina LS Gandhi som vi passar och som vi ska para med Frigg





















Sådär. Dags att städa. På återhörande. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.