Ett hundhus


Igår eftermiddag/kväll var det full rulle i detta "hundhus". Vi har själv 7 hundar i hemmet och dottern Sara var här på besök med 2 av sina "Djurturshundar".

På bilden ser du Djurturshundarna Titus (blandras) och Waow (långhårig Weimaraner). Det var absolut inga problem för dessa 2 unga herrar att träda in i vårt hundhus. Alla sa välkommen men Heidieh hade ett fasligt jobb med att se till så att Titus inte var för intresserad av Frigg som är på våg mot löp. I detta hus parar ingen annan sig än Heidieh, om hon själv får bestämma.

Igår blev jag kär!

Detta är nog en av de allra vackraste herrar jag mött. Kolla in blicken! Kolla in färgen! Temperamentet ska vi inte tala om. Han är 21 mån och han uppförde sig helt perfekt. Han tiggde mat, han kollade av köksbänken mm, vilket många tycker är otyg men i min hundvärld visar det bara på att hunden är en vanlig hund. Han var så snäll och så lugn och trygg. Inte konstigt att han är champion i både spår och utställningsvärlden. Om HAN varit en Schapendoes (men ändå samma ras hihi) så hade jag inte lämnat tillbaka honom :-)

Ja, det fanns alltså totalt 9 hundar i vårt hem under hela eftermiddagen och halva kvällen. Det är många men inte ett enda litet bråk behövde vi avstyra trots att det fanns både mat och ben på golvet. Våra älskade hundar är bara de bästa i världen <3

I morgon ökas hundflocken till 8 stycken. Då kommer denna snygga herre hem till oss för att sen bo här under 3 veckor medan fodermatte är på semester. Tänk om vi kan ha sån otrolig tur att Frigg börjar löpa precis under denna tiden. De här 2 ska ju få bli föräldrar för första gången under våren. Snälla Frigg, se till att komma igång nu inom kort.
Igår eftermiddag hände något som absolut inte får hända. Daniel såg igår morse att vi hade besök i vår trädgård, den icke inhägnade delen. I buskarna låg det ett rådjur och tryckte. Som tur var upptäckte han rådjuret före hundarna och lyckades få in dem och schasa iväg rådjuret. I går eftermiddag tog han ut hela hundgänget och då hade rådjuret hittat en ny viloplats på vår tomt. Tyvärr upptäckte den vaksamma Frigg det före Daniel och jakten startade. Frigg, India och Heidieh for efter i full fart och ut på stora vägen. Bilarna tutade och man trodde att sista stunden var kommen. Men hundarna vände och kom tillbaka hem till oss, som tur var UTAN rådjur och utan att bli påkörda. Ja, där stod man och sa DUKTIG när dem kom tillbaka för man får ALDRIG skälla på hundarna när dem kommer tillbaka. Undrar om vi lyckades med vår lögn.. duktig betydde i det här fallet - jag halshugger dig! In med hundarna i hundrummet och andas lugnt. Ja, som det kan gå när man har hundar... Mina hundar jagar ju inte...
Frukosten är avklarad och vi ska göra oss i ordning för att åka till "storaffär" för att handla lite kläder till mig. Min garderob består till största delen av vanliga mysiga hemmakläder men med det jobb jag nu fått kan jag inte längre gå runt i såna kläder. Jag måste köpa mig lite mer blusar som passar både till byxor, jeans, kjol mm. Jag får verkligen tänka och planera mina inköp. Dessutom har jag bestämt mig för att det ska vara till reapris! Jag kommer ha hand om bl a Marknadsföring och då gäller det att man kan representera företaget. Går inte i mysiga hundtränarkläder precis. Kanske något sådant här kan vara passande? :-)
Önskar dig en trevlig söndag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.