Söndag.

Söndag! Det är alltid söndag, tycker jag. Dagarna går så fruktansvärt fort och lördag ännu fortare. Det blir alltid söndag innan jag hinner blinka. Trots att jag är helt ledig från allt vad jobb heter (enligt schema) så har jag ändå den här trista söndagskänslan. Söndag är en väldigt speciell dag. Det är en tråkig dag då det är sista helgdagen, samtidigt är det en väldigt mysig och avslappnad dag. Känslan är kluven.
Jag vägrar dock låta den där tråkiga känslan falla över mig denna söndag, sista söndagen på julledigheten. Idag ska jag ta en svängom med dammsugaren, träna hundarna och ta en lång härlig skogspromenad med lite spår. Jag ska bara njuta av det underbart fina vädret, sol och frost. Så klart får kameran följa med mig ut. Hoppas, hoppas att solen håller sig lysande hela dagen, ser dock lite oroväckande ut. Men med eller utan sol så blir det en skogspromenad idag. Lilla Stella får stanna hemma då hon är för liten för så långa rundor. Blir lite ögonkontaktsträning med klicker för hennes del i em.
Daniel kommer inte tillbringa denna söndag på lika härligt och avslappnat sätt som jag. Dels har han den där tråkiga känslan över att det är jobbdag i morgon men han har några andra måsten att ta itu med denna söndag. Bilarna! Dessa tråkiga, problematiska bilarna, som inte alls vandrar vår väg. Det ska bytas bromsar och annat fix och trix. Usch, lider med honom. Dessutom har vi bara 1 fungerande bil och vi behöver 2 fungerande bilar nu när arbetslivet tar fart igen. Eländets elände att bo på landet.

Nåja, ännu är det bara morgon och vi sitter här vid frukostbordet och intar en god frukost. Dagen har precis börjat. Igår var en ganska jobbig dag och jag var så psykiskt trött fram emot eftermiddagen. Första sorgen var att underbara, söta, mysiga, härliga Baileys (sista av Heidieh´s valpar) flyttade. Jag har bundit mig så mycket vid honom och det var så jobbigt att ta farväl av honom.



Detta var sista härliga lekstunden för syskonen ute på ängen. Jag njöt av att stå och titta på när dem små lekte och härjade runt.
Baileys med sin härliga familj.
Så nu har jag inte fler valpar kvar som ska flytta till sina nya hem. Kvar i hemmet är då vår underbara lilla Stella.









Alla bilderna tog jag på vår Norgeresa vid en promenad i den djupa skogen. Hon fick följa med en av dagarna. Blev promenad varvat med att sitta i famnen.

Andra sorgen igår var att dottern Sabina med sambo skulle åka tillbaka hem till Fagersta. Det är så jobbigt att hon bor så långt bort så vi kan träffas så här sällan. Får vi bara ordning på bil så ska jag åka dit bra mycket oftare! Först föll tårarna när Baileys flyttade och sen kom nästa tårflod när Sabina och Sebastian åkte. Visade dock inte för någon utan sörjde i min ensamhet. Jag försökte dock tänka på allt kul som både Baileys, Sabina och Sebastian hade gett oss under helgen.

Kära mamma och fina Heidieh

Dottern Sabina som bor i Fagersta

Storasyster Sara

Världens finaste "Svärsöner".

Tomten kom på besök.

Sara

Sabina

Sara

Sara och Morfar

Bästa vännerna, Sabina och Emilia

Emilias hund Qirra och Stella

Mor och dotter, Heidieh och Stella

Vi spelade spel ;-)
Vi hade en mycket trevlig extra julafton med mycket paket och många underbara skratt.

Så det var helgen. Nu väntar det åter snart skola och jobb. Jag har fått ökad anställning på REALgymnasiet och kommer jobba där 2 heldagar/vecka. Vecka 3 drar vi åter igång våra kurser på Bonizas Hundskola.


MÅNDAG
TISDAG
ONSDAG
TORSDAG
SÖNDAG
18.00-19.30
VALP
Lund
Sandra
18.00-19.30
VALP
Lund
Cicci
18.00-19.30
VALP
Tygelsjö
Daniel
18.00-19.30
TRIX & MIX
Tygelsjö
Jessika
10.30-12.00
VALP
Tygelsjö
Sandra
19.45-21.15
FORTSÄTTNING 1
Lund                  
Sandra
19.45-21.15
AVANCERAD LYDNAD
Lund
Cicci
19.45-21.15
Rallylydnad 1
Tygelsjö
Daniel
17.30-19.00
VALP
Real Malmö
Monica
12.15-13.45
FORTSÄTTNING 1
Tygelsjö
Sandra


19.00-20.30
VALP
Tygelsjö
Monica
18.00-19.30
VALP
Lund
Cicci
19.15-20.45
FORTSÄTTNING 1
Real Malmö
Monica
10.30-12.00
AVANCERAD LYDNAD
Tygelsjö
Cicci


19.45-21.15
VALP
Lund
Cicci
18.00-19.30
FORTSÄTTNING 1
Lund
Sara
13.00-15.00
Spår
Eslöv
Kristina


19.00-20.30
VALP/FORTSÄTTNING 1
Eslöv
Sara




19.15-21.15
TÄVLING
Eslöv
Kristina




Det finns några platser kvar på en del av våra kurser. Mer information hittar du på vår hemsida; www.bonizashundskola.se

Nu är det dags att ta tag i denna söndag. Frukosten ska plockas in och jag ska packa väskan inför vår skogspromenad som går av stapeln kl 13.00. Vi samlas hemma hos mig och sen tar vi bilen en liten bort för att där promenera och kanske lägga ett och annat spår. Vill du hänga på? Skicka sms till 0733-509850.

Önskar dig en trevlig söndag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.