Stor frustration.

Sitter i köket denna fredagsmorgon. Jag har bestämt mig för att jobba hemifrån och bara ta det lugnt då jag fick feber, yrsel och hela munnen full av förkylningsblåsor i går eftermiddag. Kurserna fick jag ställa in och sängen kallade redan runt 21 igår kväll. I skrivande stund har hundarna runt mig, ynglingarna ligger i vardagsrummet och tjafsar på skoj om ett ben, Chia ligger under bordet och suttar på sin kära filt, Bonzo har lagt sig till ro i en liten hörna under trappan och Gandhi... ja, han fattar absolut ingenting! India.. hon står i dörröppningen och tittar förtvivlat på mig. HJÄLP MIG!!!! säger hennes ögon. Hjälp mig med att få Gandhi till att fatta vad han ska göra med mig! Men jag kan inte hjälpa honom att förstå. Har ingen aning om hur man läser sexualkunskap för en hund, det går helt utanför mina hundkunskaper.
En frustrerad India
Har en grupp på FB där man kan ställa frågor om uppfödning till andra uppfödare. Denna grupp har varit till hjälp många gånger under mitt uppfödarliv. Jag berättade i morse om detta parningsöde och har fått massor av förslag, men det förslag som jag fått mest är "Ha is i magen". Det brukar komma när dagen är rätt. Vad vet jag att det är rätt dag mer än att India står som en staty framför honom dagarna i ända? Hon har kanske inte ägglossning och det är just den han väntar på. Jag kanske missbedömer honom i min tro att han måste vara lite konstig. Kanske är det så att denna kille är supersmart och verkligen ser till det bästa för sin tjej?
En cool Gandhi
Så det är väl bara till att ha is i magen och väntar på att han ska begripa vilken uppgift han har. Vilken hedersfull uppgift han har.

 Nu sitter det säkert en och annan läsare med hakan i bordet. Vadå India och Gandhi??? Det var väl Frigg och Gandhi som skulle paras? Ja, det var ju det men hon löper inte ännu och jag har ingen aning om när hon kommer att löpa. Vi tyckte att vi skulle ta det säkra före det osäkra och para både Frigg och India. Nu vet i tusan vad som är säkert :-) Vi har köpare så vi tycker det är ok med dubbla kullar då det säkert kommer skilja minst 1 månad mellan dem båda. Detta innebär att jag nog tar det säkra före det osäkra och börjar fundera ut någon annan hane till Frigg. Vi vill ju ha valpar och Gandhi verkar ju inte förstå det här med blommor och bin. Så åter dags att bita tag i det sura äpplet ... det där med att fråga om man får lov att para med deras hane.... huuuu... en av mina största farhågor av en sjuk anledning.

Skönheten Frigg.
Men vi jobbar vidare på India och Gandhi och går det inte så får det bli valpar för hennes del när hon löper nästa gång om så där 6-8 månader. Nu hinner jag inte verkställa någon plan B för jag har ingen sådan. Det får bli som det blir denna gången.

I vår frustrerande väntan tar vi och chillar lite här i sjukstugan. Jag ska jobba några timmar i em med att sätta ihop lite gympauppgifter till mina elever sen blir det vila för mig för hela slanten. Jag har varken tid eller lust att vara sjuk.

Min och Stellas plats denna fredag.
Annars ser helgen lugn ut. Jag och Daniel ska försöka få till en parning :-) Vi får hjälpas åt med att förklara för Gandhi hur han ska göra.Jag ska också fixa till min privata dator som plötsligt fått sömnsjukan, vill inte starta upp. Tur jag har min arbetsdator så jag kan blogga lite när det väl finns tid.

Håll nu tummar och tår för att vi får till en parning denna härliga fredag!!! Please!!!

Önskar dig en trevlig fredag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.