Vinter?

Jag undrar verkligen vad som hänt med vädergudarna. Har dem blivit helt galna?

Den här bilden tog jag igår, söndagen den 4 januari 2015. Hundarna tog sig ett härligt dopp och gräset lyste grönt och skönt.
Om man ska bedöma årstiden via dessa bilder så hade jag absolut gissat på att vi befinner oss mitt i sommaren, men icke! Vi är mitt i vintern, smällkalla vintern. Är det vädergudarna som fått fnatt eller är det resultat av sk "växthuseffekten"? Ingen aning men en härlig dag igår var det. Jag kände mig harmonisk och glad och hundarna var överlyckliga när dem fick rusa i och ur sjön samt över de stora härliga gröna ängarna.

Blev så sugen på en långpromenad med hundarna igår när jag satt vid frukostbordet. Slängde ut en förfrågan om sällskap på FB och blogg och en vän nappade. Hon kom med sin härliga Gårdshund Maiken. Vi tog en lång och härlig promenad längs Saxtorpssjöarna. Så här mysigt hade hundarna det tillsammans.
Mina fina. Fr vänster: India, Klinga och Heidieh.

Lycklig India

Vinterbadare

Fina Maiken

Badälskaren Heidieh. Hon tappade mycket päls på ryggen när hon diade så därför har hon täcke.

Lycka

Fina Klinga

Mor och dotter.

Stoooor lycka









Ett härligt hundmöte.
 Såna här söndagar som jag hade igår skulle man ha varje söndag. Hela dagen var bara så lugn och avslappnad. Härligt.

Idag är det åter igen vardag och det står jobb i massor på schemat. Allt måste fixas inför morgondagens introduktionskurs som jag håller på skolan där jag jobbar. Härligt att kunna hålla kursen i en vanlig lektionssal med all teknik tillgänglig. Dessutom är det helt tillåtet för mig att ha hund där vilket underlättar mycket. Ser fram emot att få träffa alla nya kursdeltagare denna tisdag. Sen kör kurserna igång veckan därpå, vecka 3. Ännu finns det några platser kvar på Valpkurs m fl så sprid gärna ut att vi finns i Eslöv, Lund, centrala Malmö och Tygelsjö.

www.bonizashundskola.se

Nu har jag inte tid att blogga längre. Nu ska det besvaras en massa mail mm. Önskar dig en trevlig måndag. Kramiz



Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.