En fullpackande dag.

Återigen har fredagen kommit. Helgen står för dörren men detta är ingen vanlig helg, detta är en helg som får bestå utav packning och planering dagarna i ända. Allt som ska packas ner ska också vara tvättat, struket mm. Packningslistan ska skrivas efterhand som jag kommer på saker som ska följa med. Den kommande saknaden efter familjen och hundarna ska också packas men den packar jag så långt bak bland känslorna jag bara kan. Jag kommer överleva en vecka utan min älskade man och son (dem kommer ner till Irland på lördag och stannar tills vi åker hem) och jag kommer överleva 2 veckor utan mina härliga hundar och älskade döttrar (som redan flyttat hemifrån). Jag kommer också överleva 2 veckor utan mina högt älskade föräldrar och svärmor. Det kommer gå så bra så. Jag antar att det inte lär vara mycket tid över för tankar och saknad under denna resan.

Fotograf: Åsa Blucker.
Min underbara fina härliga älskade familj.
Hela stora familjen samlad (Farmor ville inte vara med på bild)
Jag och min fina man <3
Ja tankarna är många och stora när jag sitter här vid frukostbordet och intar min obligatoriska skinkmacka och 2 löskokta ägg, tillsammans med en balja kaffe. Dem största tankarna är om hur vida jag fått ihop alla nödvändiga papper så jag inte står där på stationen och någon stackars elev blir nekad till att följa med för att JAG har slarvat. Jag har ett stort ansvar vilande på mina axlar och det känns häftigt och samtidigt nervöst.

Idag är som sagt en dag full av planering och packning. Förmiddagen startar med att jag blir hämtad så jag kan låna mina föräldrars bil för att åka runt i skåne och fixa allt som fixas ska. Börjar med polisstationen och hämtar ut mitt pass (som jag skulle gjort för längesedan). Därefter går färden mot Lund för att växla ut Euro och köpa presenter som ska följa med ner till Irland som gåvor (ska vara typsikt svenskt hmmm). Sen går färden mot tågstationen någonstans för att köpa biljetter fram och tillbaka över sundet mot och från flyget. Resväskor anländer under dagen så kvällen lär bestå av att packa och åter packa innan jag tar en mysig familjekväll med man och son.

Vilken kväll vi hade igår. Satt framför tv och slappade medan hundarna låg vid våra fötter och sov eller tuggade goda märgben. En av hundarna måtte haft väldigt sur mage för denna mage fullständigt gasade ut oss. Den ena fisen efter den andra släpptes i tysthet. Efter mycket funderande kring vem som låg vid våra fötter, varje gång doften kom, kom vi till slut fram till att det var valpisen Stella. När hon hoppade upp till mig i soffan tyckte jag att hela hon luktade fis :-) Stackare, hon måste haft lite ont i magen.
Stella och Klinga när vi hade öppet hus på skolan.
Idag åker vår underbara söta Maiken hem, vår passehund som varit hos oss sedan förra helgen. Hon är så rolig denna lilla yrhätta. En riktigt snabb en och en riktig mattjuv :-) Ett antal mackor har försvunnit från våra bord och igår kväll fixade hon så att hela gänget kunde kalasa på resterna från mina popcorn haha.
Trött efter en aktiv dag.
Hjälper Daniel att spela Bingolotto, dock tyckte hon det var ganska tröttsamt efter en stund.
Morgonmys med kompisen Stella.
Svårt att tro att hon är så aktiv när man ser dessa bilder men det är enda gången som kameran kan fånga henne på en klar bild. Hon är nämligen mycket sällan i stillhet :-) Maiken är en Dansk/Svensk Gårdshund.
Utfodring av hundflocken. Inget gruff och alla delar med sig.

I morgon blir hundflocken ytterligare en mindre, då flyttar underbara Gandhi tillbaka till sin foderfamilj. Saknade kommer bli stor efter denna snälla, trevliga, roliga, busiga gosse. Lyllos familjen som har en sån här mysig nallebjörn.

Nu är det dags att ta tag i fredagen. Önskar dig en trevlig dag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.