Vi närmar oss helg och förlossning.

Det är fredag ännu en gång. Det blir som vanligt måndag och plötsligt är det fredag. Veckorna går så otroligt fort. I onsdags längtade jag dock otroligt mycket till att det skulle bli helg och ledighet för jag var så fruktansvärt trött. Kände mig helt orkeslös. Jag kämpade på hela dagen men när jag kom hem var jag helt slut. Det var nog t om så illa att mina kära kollegor blev oroliga för mig för när jag var på väg hem ringde en av dem och uttryckte sin oro. Kära kollegor <3. Igår eftermiddag fick jag reda på varför jag var så trött, en jobbig UVI gjorde sig återigen påmind. Att jag ska behöva dras med det här titt som tätt. Det gör inte bara ont, man blir så sjukt trött och matt också. Jag stoppade i mig medicin igår och idag känns det bättre i urinvägarna men tröttheten kvarstår. Eftersom jag jobbade i måndags är jag ledig idag och jag tog sovmorgon ända till 10.30. Ändå känner jag mig trött och sliten, suck. Jäkla UVI... Är så trött på det. Jo jag har testat det mesta som går att testa för att förebygga och jag har nog gjort alla undersökningar som går att undersöka. Har "lidit" av det här sen jag var i skolåldern.
Idag är det inte bara jag som är "sjuk". Även sonen är hemma från skolan pga förkylning och feber. Han och jag får väl ha en mysig vilodag tillsammans. Hundarna känner nog av den lugna lunken här hemma för dem har inte rört sig ur fläcken sedan morgonpromenaden och frukosten. Det snarkas till höger och vänster om mig.

Det blev en riktigt härlig morgonpromenad, eller kanske jag ska säga förmiddagspromenad. Solen sken och det var så varmt och skönt, behövde inte ha jacka på mig. Hundarna var glada och jag kände mig vårglad. Dräktiga India var lika glad och lycklig som vanligt. Varje morgon tar en karuselltur för sina valpar ute på ängen. Mammalyckan lyser om henne.

India, dygn54.


  • mage: 81 cm (ökat 4 cm sedan i måndags)
  • midja: 80 cm ( ökat 4 cm sedan i måndags)

Jag jämförde måtten med hennes förra dräktighet och då hade hon måtten, mage 77 cm och midja 73 cm på samma dygn.

Jag tror det gömmer sig 10 valpar i magen och jag tror att jag kommer sitta i valplådan på min födelsedag den 2 april :-)

Våra andra tikar har haft massor av läckande mjölk vid detta dygnet. Hur jag än trycker på Indias stora spenar kommer det inte någon mjölk ut. Tror det är hon som följer regelboken och dem andra tikarna har struntat i den :-)
India mår toppen! Hon äter mat som en häst, far runt som en tok när vi är ute och hon gräver lyer överallt där hon kommer åt. Det är så härligt att se henne.

I helgen blir det till att fixa till valplådan. Jag har redan köpt hem allt jag behöver för förlossningen så kvar är valplådan och iordningställa valpbrickan.

Nu måste jag åka iväg och fixa en sak. På återhörande!!!
India (brun) och Frigg

Avslutar med en bild på Friggs blivande kavaljer. Han är så vacker <3 Ännu löper hon inte men hanarna var otroligt intresserad av henne igår så det är nog inte långt borta...

Ha en god fredag <3

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.