En paus i arbetsdagen

Nu pausar jag lite i dagens arbete och bloggar för att rensa hjärnan! Att skriva blogg är faktiskt ett utmärkt sätt att att koppla av tankar och jobb.

Idag knyter jag samman säcken, den stora stora säcken och jag ror faktiskt också det gigantiska skeppet i hamn. I dag är den dag jag faktiskt har fasat för att komma, kommit. Idag är det en stor dag. Idag är sista arbetsdagen innan mitt skepp måste vara helt och säkert i hamn samt den stora säcken måste ha en stålsäker knut. På söndag smäller det!

Jag började jobba som hundlärare på REALGYMNASIET i Malmö oktober 2014. Jag hade då en anställning om 40 %. 2 månader senare blev jag erbjuden en tjänst om 70% och fick då också bl a Kommunikatör inskrivet i min tjänsteprofil. Lyckan var total! Med denna tjänst följde ett stort uppdrag, Realgalan 2015. Denna gala startade min föregångare upp för 2 år sedan och då bestämdes det att detta ska bli ett återkommande projekt, en tradition. Jag fick noggrann överlämning med "Att göra-listor" mm och detta skulle bli en baggis, trodde jag. Ganska snabbt började det storma rejält kring mitt skepp och detta var när den inbokade artisten Linus Svenning blev anklagad för drogmissbruk på Melodifestivalens efterfest. http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/article20631367.ab Ja, vad gör man då som gymnasium där man har nolltolerans mot alkohol och droer? Jo, man tackar nej till artisten. Lugnt, vi hade ju ett bra tag kvar tills galan började. Men oj, vad det stormade runt mitt skepp. Oj, vad det var svårt att boka in artister då artisten och bokaren inte visste vad den andra gjorde. På kvällen när jag lämnade jobb var artisten klar, alla inbjudningar var utskrivna mm. På morgonen när jag vaknade hade artisten glömt ditt och datt och kom på att hen faktiskt inte kunde ställa upp för oss. Vi började om på ny kula, dag ut och dag in vilket gjorde att jag blev otroligt sen i min marknadsföring. Men till slut började skeppet se land och vi fick OK från 2 härliga artister, FANNY DE AGUIR och ELIN BERGMAN. Det har varit ett par nervösa dagar där jag ständigt gått och väntat på meddelande om återbud men icke. De två tjejerna står säkert kvar.

Idag snor jag alltså åt mitt livs största säck och ror mitt livs största skepp i hamn. På söndag knyter jag dubbel knut och föränkrar skeppet. På söndag kväll korkar jag upp champagnen och säger stort grattis till mig själv som fixat detta uppdrag. Det må gå som det går men hur det än går har det varit ett roligt arbete och eleverna/personal har gjort ett superbra jobb. Alla erfarenheter tar jag med mig när det blir dags för att planera nästa års Realgala.

Söndag 3/5 kl 12.30 är du välkommen som gäst till Örestads Ridskola, Kantyxevägen i Malmö. Går du på högstadiet blir du och en kompis VIP-gäster och är då välkomna för att träda in på Röda mattan och Pizzamingla med artisterna kl 11.15. Ta med föräldrar och vänner, även dem har helt gratis inträde. Skicka namn och hur många platser till 072-1853903 så skriver jag upp er. Sprid gärna denna information vidare! Det enda som kostar är om man vill köpa lott för att bidra till vår SOS-by i Tamale, där vi bidrar med medel för att möjliggöra utbildning även för dessa barn. Du kan också köpa en lätt fika.
Min kära mor skämmer bort valparna :-)

Idag är ingen mysig dag för vårt valpgäng. Idag är det någon lätt magsjuka som härjar vilket ger diarré och kräkningar. Tycker så synd om dem små som har ont i magarna. Jag har gett dem getmjölk vilket brukar bota de flesta åkommer man kan få som liten och hoppas att det botar även denna gången. Vi får se hur dem mår i morgon. Så ofta detta kommer efter att dem varit utomhus första gången. Dem måste bli fullständigt attakerade av basilusker när dem går utanför dörren första gången.


Ytterdörren stod på vid gavel i förmiddags när solen sken men valparna tyckte det var för läskigt att gå ut trots att de vuxna hundarna lockade allt dem kunde.

Ikväll ska man tända en brasa och hälsa våren välkommen. Vad tror du det är för väder???


Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.