Gör slag i saken.

Idag gör vi äntligen slag i saken. Vi ska åka skåne runt och titta på ny bil. Idag är det dags! Vi har varit i behov av en ordentlig bil väldigt länge men inte kunnat komma överrens om var vi ska köpa, hur vi ska köpa och när vi ska köpa. I morse vaknade båda med samma ömsesidiga förslag. I dag ska vi köpa ny bil!
Ska man köpa bil på bilfirma eller privat? Ja, det är där vi står i skrivande stund. Bil är mycket dyrare på bilfirma men där har du garanti. Usch vad svårt att välja. Vi får åka runt och så får vi se vad det blir. Bil ska det i alla fall bli.

Gårdagens lilla kvällstur.

Lille Naga! Vilken helt otroligt underbar lillkille <3 Han har allt jag önskar av en valp. Han är en kopia av sin kära mamma när hon var valp. Att ha henne med på kurs där jag var instruktör var och är himmelriket. Hon jobbade när hon skulle jobba. Hon älskade att leka och när det inte hände något la hon sig lugnt intill mina fötter och vilade. Nagga gör exakt samma sak. Jag var så otroligt stolt över honom i torsdag när han var "instruktörshund" på min valpkurs.

Vi väntar in kursdeltagarna.

Tränar spontana Sitt.

Kontakt är start till  lek.

Tränar att släppa leksaken.
Kursdeltagarna anlände och Naga visade hur man tränade kontakt, spontana sitt, ingång på vänster sida samt följsamhet. När vi inte jobbade tillsammans låg han lugnt och stilla där jag la kopplet och bara väntade. Han fick vara kopplad då vi befinner oss i centrala Malmö när vi håller kurs men hade vi inte varit där tror jag inte jag hade behövt ha koppel på honom en enda gång. Där Matte är, där är Naga. Säger Matte att man får leka då leker man, annars bryr man sig inte så mycket om de andra hundarna i närheten. Att jobba är mycket roligare. Precis likadan som mamma India, som är världens bästa träningskompis.
Jag och India tränar Fritt Följ.
Jag och India vinner klassen vid utställning i Holland. en känsla som var helt otrolig.
Min underbara älskade India <3 Ja, det blir enormt tomt utan Indias son i hemmet men han kommer få det så bra hos sin nya familj i Tyskland.

I morse fick han dessutom en introduktion i den roliga hundsporten agility.

Stella och Naga.

Mor och son.
Även, förhoppningsvis, dräktiga Frigg hängde med i leken. Hon verkar må toppen och jag tror inte hon känner jättemycket av något illamående. Hon vilar mer och känns mycket lugnare men inte illamående. Jag har ännu inte sett henne kräka något. Frukosten kan ibland vara lite seg att få ner men kvällsmaten är desto godare.
Frigg från igår kväll.
Dygn 22.
De små embryon i Friggs mage är nu knappt 2 cm stora.
Fram till idag har följande skett i Frigg´s mage.
Fosters preliminära utveckling:
Dag 2 - 4 passerar det befruktade ägget genom äggledaren.
Dag 4 - 5 når ägget livmoderhornet.
Dag 13 börjar kroppen formas.
Dag 14 - 15 fastnar ägget i livmodersslemhinnan, då ser det endast ut som en mycket liten korv.
Dag 14 börjar ögon och ögonpigment bildas. Nervsystemet börjar skapas.
Dag 15 skapas tre hjärndelar.
Dag 17 skapas sista delen av hjärnan och öronlappar skapas.
Dag 18 börjar frambensbildningen och luktsinne skapas.
Dag 19 börjar bakbensbildningen.
Dag 20 skapas hjärtanlaget, noshåla och huvudplatta. Vid det här laget börjar man skönja konturer av vad som ska bli kropp, hals, huvud och svans.
Dag 21 skapas muskler, ögonen har formats och är pigmenterade.
Dag 22 börjas bröstben bildas och frambenshandplattan.
http://www.piaskennel.com/drktighet.htm

Nu ska jag plocka undan vår goda frukost och göra mig redo för lite utfärd. Vad resten av dagen kommer bjuda på har jag ingen aning. Önskar dig en trevlig lördag. Kramiz

Avlsutar med lite mysbilder får igår kväll när vi och mina föräldrar gick ut på "stora ängen" med deras lille Kalle och våra hundar.


Min kära man och pappa kollar in rådjuren borta i skogsgläntan.



Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.