Huvudet i en spann.

Igår tog jag med mig en massa jobb hem för att vara helt klar till idag då våra kära gymnasieettor och tvåor går mot sommarlov. Idag sitter jag med huvudet i en spann och kan inte vara med och ge våra ettor och tvåor en stor sommarlovskram och då inte heller dela ut de fina pappren jag fixade till sena timmen i går kväll. Jag kan inte heller vara med på vår trevliga personalsammankomst som är avslut på en helt underbar termin. Det var inte alls så här jag hade tänkt mig denna torsdag :-( Jag kan inte heller hålla min valpkurs, vilket jag i o s inte kunnat ändå pga sammankomsten. Jag kan ingenting idag. Usch och fy.

Jag fick en liten stunds sovmorgon men sen tyckte Casper (den blivande pappan) att det minsann var dags att gå ut och para sig lite. Detta har han dock tyckt större delen av natten så sömnen har varit ganska off pga honom och magen. Runt 3 inatt orkade jag inte lyssna till hans pipande längre. Gick upp och släppte in Frigg till honom i köket och han blev tyst och nöjd.

Hur går det då med parningen? Jodå, det har parats hej vilt.

Parning 1 - dygn 10: lör 6/6 med ca 10 min hängning.
Parning 2 - dygn 11: Söndag 7/6 med ca 10 min hängning
Parning 3 - dygn 13: tis 9/6 med ca 15 min hängning.
Parning 4: tors 11/6 - dygn 15: på morgonen med ca 20 min hängning.
Parning 5: tors 11/6 - dygn 15:  på kvällen med ca 25 min hängning.

I dag är vi på dygn 16 sedan löpdag 1 (vad jag kunde se) och Friggs intresse för parning är halvdant.

Han är väldigt på men hon ställer upp sig och när han inte prickar rätt tycker hon att det får vara nog. Hon vet inte riktigt vad hon vill idag. Vi får se hur det går fram emot kvällen för just nu behöver han vila sig, verkar vara helt slut när han gör sina försök. Frigg är i hundgården och han får vara inomhus. Dock verkar han ha svårt för att koppla av när hans stora kärlek inte finns i samma rum.

Så runt 5-9 augusti kan vi förhoppningsvis se fram emot ett härligt gäng Frigg/Casper-bebisar.

Avslutar denna rapport med en liten film från kort morgonrunda.

Nu dyker jag åter ner i sängen med en god bok i örat. Önskar dig en trevlig torsdag.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.