19 dagar gamla valpar. Tingade och lediga att tinga.

Det är många som vill flytta till egna hem just nu. Mindre akut med ett valpgäng och högst akut med en underbar Lightschaps Solros som tyvärr inte kan bo kvar i sin familj då husse blivit allergisk.
Men vi börjar med denna dag, denna lediga onsdag. Jag är enligt schema alltid ledig från mitt jobb på Realgymnasiet varje onsdag och det kan inte var mer perfekt än så här med ledig dag. Man jobbar 2 intensiva dagar, ledig 1 dag och jobbar ytterligare 1,5 intensiva dagar. Detta känns helt toppen! På den punkten har jag fått ett utmärkt schema, på andra punkter är schemat ganska intensivt men vem har sagt att lärarjobb är latemansgöra? Nä, det är ett intensivt men ack så himla roligt jobb.
Vädret är inte så himla kul, denna lediga onsdag. Hade varit härligt med sol och värme men jag får hålla tillgodo med grått, regnigt och lite svalare temperatur än vad vi haft på ett bra tag. Kanske kan jag få lite gjort inomhus denna onsdag. Skulle behöva tvätta så jag får väl torka tvätten inomhus denna gången. Trisst.

Hur går det nu med de små 4-benta parvlarna? Jo, det går superbra. De växer bra och äter som hästar. Tack och lov har också mamma Frigg bättrat sig med maten och äter med bra aptit. Det har varit jobbigt då hon näst intill har matvägrat hittills vilket lett till mindre mjölk till valparna. Har idag vägt dem och tagit urdåliga bilder.

Valparna 19 dygn gamla.

Börjar med de valpar som inte är tingade, dvs fortfarande letar efter ett hem att flytta till efter den 3 oktober.
Pappa Casper - Chappetorpets Bilbo

Mamma Frigg - Bidibiankas Friggi


Grön hane "Blixten"
Vikt: 960 g, total ökning 586 gram.
Färg: Blå/svart

Tik Ljusblå "Ellen"
Vikt: 975 gram, total ökning 617 gram.
Färg Vit/svart

Tik Gul "Celineh"
Vikt: 830 gram, total ökning 539 gram.
Färg: Vit/svart
Tik Vit "Clarah"
Vikt: 907 gram, total ökning 527 gram.
Färg: Vit/brun
Ja, det är dessa 4 små underbara valpar som ännu letar efter ett hem. 4 små valpar efter 2 helt underbara föräldrar. Både mamma och pappa är lugna och trygga, sunda och friska.

Nu kommer presentation av övriga gänget som till min stora lycka redan hittat helt underbara hem. Dock kan det ändras när valparna blir lite äldre och jag kan se deras olika temperament men jag tror min magkänsla kommer hålla i sig ;-) Det brukar den göra.

Tik Svart "Pennieh"
Vikt: 882 gram, total ökning 547 gram
Färg: Vit/svart
Flyttar till Växjö.
Hane Lila "Måns"
Vikt: 850 gram, total ökning 528 gram
Färg: Blå/svart
Flyttar till Kristianstad.

Sååå tröttsamt att hela tiden behöva bli vägd.
Hane Rosa "Charlie"
Vikt: 930 gram, total ökning 591 gram.
Färg: Blå/svart
Flyttar till Lund.
Tik Mörkblå "Elza"
Vikt: 771 gram, total ökning 426 gram (liten men naggande god).
Färg: Vit/brun
Flyttar till Bredaryd
I dag har en av valparna tagit sitt första äventyr utanför "lyan". Det är lilla Elza som spatserat runt på hela köksgolvet i sin jakt efter mamma. Dock fanns inte mamma att hitta utan hon nöjde sig med att lägga sig tätt intill Tant Chia och där ta sig en tupplur. Som sagt, Elza är minst i kullen men hon är den som är först i det mesta för tillfället. Hon visade också att hon är intresserad av mat (kravlade fram till matskålen som stod på golvet och började slicka den ren) så jag har faktiskt nu blött upp lite torrfoder så de kan få sitt första smakprov i eftermiddag.
Det är detta foder valparna kommer bli uppfödda på och som kommer ingå i valparnas medföljande valppaket när de flyttar.

Nu är det middagsdags och åter igen dags för en hundpromenad. Avslutar dagens inlägg med en liten film från vår morgonpromenad. Det var blött i gräset så Tant Chia valde att göra sina behov strax utanför ytterdörren och sen åter vända hemåt :-) Resten av gänget följde gladeligen med och de avslutade promenaden med lite musjakt.

Nu önskar jag dig en trevlig dag. Kramiz






Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.